lördag 2 mars 2013

Veckans retro

(Pga allt snack nu med hästkött i diverse matprodukter,så kommer en internetplåga)

Introduktion

Så vitt jag vet, och detta är inte alls säkert, började snel hest som ett skämt av snubben Magical åt den gamla humorsajten flabba.nu & irc-kanalen irc.flabba.nu under 2004.
Kort därefter hakade ceflower och rejser på.
Eller kanske var det tvärtom, vem vet, egentligen?
Med ett "nysvenskt" språk inspirerat av SVTs humorserie Hipp Hipps sketch "Svenska för Nybörjare" och enkla humor med fula bilder har snel hest blivit omåttligt populär på nätet.
Den som inte hört frasen "klapa snel hest" har troligtvist levt i en dynghög det senaste året.

Citat från gäst(hest)boken:

"Själva originalbilden (det vill säga, den på hästen med texten "JAK ER SNEL HEST" ovanför.) har jag ingenting med att göra, och kommer faktiskt inte ihåg var jag såg den.
Men jag gillade den och jag har rätt udda (dålig/sjuk?) humor och kände för att göra något med den.
Det började med hestmatematik som ett internskämt mellan mig och en kompis, men sedan bestämde jag mig för att slänga upp den på nätet för allmän beskådning.
Fortsatte göra hestbilder när jag kände för det, bland annat till jul och nyår. :)"
/ Magical







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar