onsdag 13 mars 2013

Dagbok


2008 23 Maj [08:00]

Jippie,Bengt hade med sig datorn igår.
Jag körde igenom stan med chassiet på pakethållaren på mopeden,inga problem.
Det som fanns i lådan var moderkort,cpu & nätagg.
Tog min 80gb hdd & klippte den till 32gb.
En cd-brännare,& 2st ramminnen,skumma var att minnerna var bara på hälften mot vad dom skulle.
Men jag fick allt igång datorn med XP.
500mhz,66fsb med tv-ut & grejer,funkar fint till filmer tror jag & kanske nått spel.
Jag höll på hela kvällen,från kl 15 till 22 på kvällen,var kul att minnas lite äldre saker man har kunnat,men som inte används nu.
Filterpimp hade 2st 128mb minnen som jag nog kan få billigt om dom funkar.

Annars var det en seg dag på kursen,jag fixade skrivaren när den krånglade,fyllde på papper,bytte även en fönsterhake.

Höll på med att skriva om mina CV & sånt,kommer göra det en stund idag också.

Sen säger Linda igen om Carl Lamm,företaget som håller på med skrivare,att jag borde kolla upp med dom,om praktik eller så.

Idag fick jag pengar,& har redan betalt räkningarna,så jag vet exakt vad jag har kvar,& sen ska jag hämta ut dvd skivorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar