söndag 24 mars 2013

Dator update

Eftersom jag bara har 4 datorer här i huset,(vardagliga datorn i rummet,laptop i sovrummet,7" laptop lite överallt,mediadator i vardagsrummet) så tänkte jag att jag kunde ha en dator till i hallen..varför inte liksom )
Så tog en låda jag hade ståendes,koppla ihop allt,men fick ingen bild på skärmen,bytte lite delar..nehe..den ville helt enkelt inte.
Tog nästa låda jag hade ståendes,koppla ihop allt,den ville inte gå igång ordentligt..hade 4 olika nätagg & testade..funkade inte..
Tog en till låda jag hade ståendes,koppla ihop allt,den ville inte heller...
Skit samma,det får va just nu..

Men uppgraderade mediadatorn av delar från dom andra datorerna som jag slängde ut i lekstugan,där även en helt rensad datorlåda också stod..så nu fyrdubblade jag hårddisken(från 10gb till 40gb) & dubblade ramminnet,(från 256mb till 512mb) så nu är den lite snabbare & det laggar inte när disken inte hänger med )

Skönt att slänga in typ 30gb med filmer & serier på datorn & råblänga )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar