torsdag 3 september 2015

Motala Museum

Förra veckan åkte jag & farsan till Motala & kollade in deras museum.
Där var det bilar,motorcyklar,mopeder,radiogrammofoner,datorer & allt möjligt gammalt,vissa med ljudklipp som spelades i bakgrunden.
Helt klart värt ett besök )
 Jaguar E-Type 4.2 -69
 Har man ont om parkeringar funkar nog detta bra med )
 En gammal verkstad.
 Likadan trälåda som jag har på väggen här hemma )
 De Dion-Boston Quadricycle Vicktoria Combination -1899
(Sveriges näst äldsta bil)
 Tv-apparater
 En elektrisk reparationsmontage )
 Den i mitten där,sån var min första mobil (1997)
Ericsson GA628 med utbytbara skal & antennringar i olika färger )
 Cd-spelare
 Ser ut som vilket 50-tals hem som helst )
 Gamla datorer
 Siw Malmkvist turnébil
 "Tror nog det är några droppar kaffe kvar i termosen,bäst jag sitter en stund till..."
 Motorcyklar i ett hönshus
 Opel Rekord -57
 Trabant
 "Men jag lovar,polisinspektören..jag är kändis.."
 Puch Florida -62
(Kungens gamla moped)
 En sån kamera sålde jag på tradera för ett tag sen.
(Popular Brownie)
 Koenigsegg CC8S Prototyp nr 3 -00
(V8 motor på 655hk,toppfart 390km/h,kostade från 5 miljoner)
 Ferrari Testarossa -92
(V12 5l motor på 390hk,0-100 på 5 sekunder,priset låg på 1.1 miljon)
 Lamborghini Countach -88
(V12 5.2l,över 500hk,toppfart drygt 300km/h,0-100 på 4.5 sekunder,bensintank på 118 liter,förbrukning "enorm",nypris 1 miljon)
 Amphicar
Från Göta Kanal 3
 Motorcyklar högt & lågt.

 Husqvarna Silverpil 
 Puch Florida Automatic & Puch Dakota
Gosen!!
Trippen blev över 65 mil denna gången )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar