fredag 25 mars 2011

Vårstädning.

Ibland kommer det en container på varje väg här i en dag,,så var det i torsdags nu..
Jag gick förbi den tidigt på fredagen:



Andra nyheter,
Jag skrev imorse att jag skulle meka moped imorgon,vet inte i vilken tidszon jag är i,för jag menade såklart idag :)
Nya packningar runt cylindern,en plugg i insuget,olja i motorn,,& sen var det bara & kicka igång den :)
Eftersom jag knappt kört den på 2 år,var det väl lite skit i tanken,fick ta tryckluften & blåsa igenom bränslekranen.men men,igång gick den,& gick bra :)..gjorde väl ca:40-45km/h,men med pluggad 60cc,så lite starkare än original ;)


Pilla i naveln är juh kul,& lärorikt,(man vet vad för färg man haft på t-shirten)
men nu kan inte Oliver pilla sig i naveln;

För nu har den fått dit moddade navkaplsar :)

Ajust det..har blivit typ mobbad här för jag inte har sån "peka & klicka" mobil,,(min ena mobil klarar inte ens av MMS!!)så nu är en smartphone köpt,, från tradera ;)..riktigt känner hur min street credz ökar :P

5 kommentarer:

  1. d kan oxå kallas touch...

    SvaraRadera
  2. Ja,det kanske det kan kallas,men det är inte rätt då.
    http://www.sprakradet.se/9639

    "På senare tid har peka fått en ny, specifik innebörd: Det är vad man ägnar sig åt på en dator eller telefon som har pekskärm."

    SvaraRadera
  3. hahahahahahahaaa *host Host* (onödig info)

    SvaraRadera
  4. *host (nr 2)* Den ska bara göra 30 *host*

    SvaraRadera
  5. tar det dig 2 dagar att läsa en sån liten text?...;)
    Sen var det bara gissningsvis,hur fort den gick,svårt att kolla på hastighetsmätaren,..gick så fort :P

    SvaraRadera