onsdag 16 mars 2011

Umeå resan

Tja,som ni som läst här,vet,så tog jag en liten tur till Umeå.
Här är lite bilder jag tog på den långa resan :)
Starten,klockan 03:07
En bild nånstans i gryningen.
Snövallar vid vägen..men vacker himmel :)
En tank senare,drygt 53 mil..fortfarande på väg,precis över halva vägen körd.
Så här såg det ut mestadels av vägen..hal slask snö,vindrutetorkarna gick oavbrutet typ..
Vackert med snö i granarna )
Antar det är en kyrka där:)
Ett..nånting..torn :)
Lite närmare )
En till kyrka,mitt inne i nån stad.
Roliga saker i bilden..Bond har en egen sjö...Statoil har konstiga priser.
Träd & mjäll..menar fjäll..
Så slaskig såg bilen ut vid en paus.
Om man lyssnar för mycket på Boten Anna,så tror bilen att den är båt,& får alger på sig...
Bra namn :)
Höga kusten bron..på avstånd.
Närmare...det visade även skylten :)
Stor & fin bro.
Slask väder..nämnde jag att vindrutespolningen knappt funkade på hela vägen?
Mycket snö.
Närmar mig.
Vilken timing va :)


Sen var jag framme,fredagen blev lugn..lördagen var vi ute i Umeå centrum :)
Var en del folk ute i det vackra vädret :)
I centrum typ,hade dom byggt en snö-borg,med hjärtan till fönster :)..tyvär var borgen bokad under dagen av andra aktiviteter,så vi kunde inte gå in (
"Se upp,indianerna kommer!"
Så kunde det ha låtit,om det var en riktig borg kanske :)
Rätt maffig ändå :)
Snö skulpturer,lite smälta i den fina solen,men gissar det varit en sjö-jungfru.
Detta kanske var lejon eller nått..inte säker.


Jupp..det var det,,blev inga kort på hemvägen,var natt då typ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar