måndag 7 mars 2011

Baslåda.

Tänkte när jag ändå inte hade nått för mig,lägga upp byggbilder på strokerns baslåda,som jag tävlade med en gång :)
(Alla är gamla bilder,från 2006)
Detta är första basen jag hade,Cerwin Vega Stroker 18",sålde den,& skaffade en likadan )
Här måttas det för fullt :)
Sitter som gjuten i bagaget )
Som regel behöver man bra kablar..& reglar :)
Baffeln,med dubbla skivor,& bas-port )
Tadaa...färdig låda :)
*Plonk*..så satt den där :)
Hatthyllan gick att stänga med )
Fortsättning nån månad senare,med nytt slutsteg,ett Kicker till framsystemet.
Ett Macrom steg på lådan.
Stor & fin )

DBdrag tävling i Svinesund 06-05-13,spelade 141db,kom 2a i en extrem klass :)

Nästan ett år senare från första bygget kom version 2.0:)
Städa städa bilen..tralalalalala..

En annan gammal baslåda,plus mina 3 dyra steg,2st monosteg & ett 4-kanals..
Fasen..hur var det kopplat nu igen...
Lite pyssel,stänger porten upptill..
Hål på framsidan,för att få plats med längre port(lägre frekvens)
Pust & stön..
Limning pågår.
Teori & praktik tillsammans ;)
Mycket att göra..
Tvillingarna :)
:)
4-kanalaren till det dubbla framsystemet jag hade..

Nästan 2 år senare,annan bil,men nu klädd låda,& andra steg,ett gult Lightning Audio 4-kanals & ett svart Mutant XXX monosteg.
Mer plats i kadetten )

Så sen dess har den bara stått i garaget..kanske dags att damma (verkligen!) av den & se om man kan knöka in den i nån bil :)

Så ni som har läst ända hit..kul :)...& ni som har somnat,sov vidare,det är bara måndag iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar