onsdag 23 januari 2019

Ny bil!

Har varit lite småsugen på nått nytt projekt,& så snubblade jag över denna skönheten )
Den fanns i Götene,som tur var skulle vi ändå dit en helg för att hälsa på K´s mamma i närheten.
Det blev lite nervöst strul,då säljaren inte kunde hitta ägarpapprerna,& kunde då inte sälja bilen utan dom.
Jag ville inte åka extra dit nån annan gång heller,så jag sa till han att vi kommer & kollar på den iaf,sen kan vi snacka.
Bilen såg bra ut & gick som den skulle,så jag gav som förslag att jag köper den nu,du tar mina uppgifter & ställer på bilen,så beställer du nya ägarpapper & fyller i dom & skickar dom till mig sen.
Sagt & gjort,det funkade fint,& nu har jag fått ägarpapprena & försäkrat den,& dagen efter jag fick papprerna blev jag stoppad i en poliskontroll!!!
Men allt såg bra ut ändå ;)






Opel Corsa -91 (Bättmobil)
1.4 liters motor,60 hästar
9500 mil (lär nog ha gått 19500 mil igentligen,men mätarna går runt vid 9999 mil)
Startar & går bra,lite småfix med avgasläckage,tankgivare ur funktion,lösa framlampor osv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar