måndag 21 januari 2019

Data skämt

Datorer kostar mycket pengar. Det är nog därför Roy och Roger hade en Mac ihop.

– Mamma, visst kan elefanter använda datorer?
– Nej, hur menar du?
– Jo, men det kan väl åtminstone göra ett snabel-a?

Hur många instagram går det på ett kilo?

– Hur ser man att en norrman har försökt gå ut på nätet?
– Det är fotspår på skärmen.

Om appen till din mobil inte funkar, så bör du ringa eller messa den förmodligen engelsktalande supporten och kräva en ”app-ology”.

En språklärare försökte förklara det här med ”kön” för sina elever.
– Jag ska ta ett exempel, sa läraren. Båtar, flygplan, bilar och orkaner benämns som ”hon”.
En av eleverna undrade vilket kön i så fall en dator skulle vara.
Läraren gjorde detta till en gruppuppgift och delade in klassen i två grupper. Tjejerna kom fram till att en dator definitivt är en ”han” eftersom:
1.Han kan en hel del, men vet sällan hur han ska använda sin talang utan att få instruktioner.
2.Det är meningen att han skall hjälpa till att lösa dina problem, men hälften av tiden är han själv det största problemet.
3.För att få hans uppmärksamhet måste du först sätta på honom.
4.Så fort du skaffat dig en vet du att om du bara hade väntat lite längre skulle du kunna hitta en bättre modell.
Killarna, å andra sidan, ansåg att en dator är en ”hon” eftersom.
1.Ingen, utom hennes skapare, kan förstå den inbyggda logiken.
2.Det språk en dator använder för att kommunicera med en annan dator är obegripligt för alla som inte är datorer.
3.Minsta lilla misstag lagras i ett långtidsminne och kommer att ställa till problem långt efteråt.
4.Så fort du har fastnat för en, kommer du tvingas att spendera halva lönen på mer eller mindre nödvändiga tillbehör.

Musmatta? Heter det inte trosskydd?

– Varför häller du vatten i datorn?
– För att kunna surfa på Internet!

– Varför har du ställt datorn på en våg?
– Det behövs väl en våg att surfa på nätet på?!

En norrman kommer in i garnaffären:
– Jag skulle vilja köpa gardiner till min PC!
– Man ska väl inte ha gardiner till en PC?
– Men hallå… Jag har ju Windows!

– Vem är General Failure, och varför läser han min hårddisk?

– Vilka monitorer är homosexuella?
– De som är flata.

Manliga hackers brukar inte flörta eftersom de redan har en mus.

– Vilket är hackerns favoritgodis?
– Chips!

Hacker-Bengt blev sjuk en dag. Han fick ett virus.

– Varför gick Hacker-Bengt till psykiatrikern?
– Han kände sig avskärmad.

Tangentbordet är knepigt, men oftast har jag alt under ctrl.

Somliga tror att Fleetwood Mac kan köpas på MacDonalds.

Fråga till datasupporten:
– Trycka F8? Ska jag trycka på F och 8 samtidigt, menar du?

”Det blir bara stjärnor när jag skall skriva in lösenordet.”

Helpdesk:
– Sitter du bakom en brandvägg?
– Nej, jag sitter vid ett fönster.

”Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya…?”

”Photoshop-erfarenhet? Du menar om jag arbetat i fotoaffär?”

”Jag är ett Norskt virus. Var vänlig och skicka vidare mig till alla i din adressbok. Radera sedan alla dina filer på hårddisken.”

Estrella chips är billigare, men de fungerar inte i datorn.

Ett socialt liv? Var kan jag ladda ner det?

Tryck valfri tangent för att fortsätta eller någon annan tangent för att avsluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar