söndag 26 mars 2017

Projekt Yamaha DT50MX del 5

Här kommer lite mer bilder på det jag hade beställt )
 Nya tankdekaler.
 Hjulaxel mutter & axeldistansrör till framhjulet.
 Växelpedal & ett kopplingskitt (nr två)
 Förlängd hastighetsmätarvajer & 2st nållager (till kolven)
 Ny kedja.(nr två)
Avgasmutter,ifall jag ska bygga om ett grenrör från en annan Yamaha moped/motorcykel,som jag fick med choppern av brorsonen,som inte har sån fastsättning utan den har för 2 bultar till cylindern.
Hade missat att beställa en hjulaxel till framhjulet,(den var orsaken till att jag skulle beställa överhuvudtaget..suck) 
Men hade inget mer jag behövde köpa just nu,så jag ville inte beställa igen,så vad gör man då?
Jo,man tar bakaxeln från min Puch Dakota (för den skulle jag ändå byta ut) men den axeln var 18mm längre än till Yamahan,& så var det lite dåliga gänger på den.
Försökte gänga mer på den,men förgäves att hitta en mutter med rätt gängstigning så att den skulle passa..
Så jag tog en M12 bult,kapade av den & hjulaxeln,& helt enkelt svetsade ihop allt )
Så nu blir det bra längd med massa nya gänger )

Har även köpt en komplett & 2 objekt av originalförgasare (12mm),som är på väg hit.
Det är ifall jag inte får igång den extra förgasaren jag fick med mopederna,en 20mm Pacco trimförgasare..den kanske blir för stor till en 60cc cylinder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar