Som sagt har jag köpt en del delar..(fler är visserligen på väg..men ändå)
Så här kommer några bilder på delarna )
En tändplatta,så jag kan byta ut FS1ans tändplatta på den första motorn jag köpte.
Kickaxel till den första motorn..den kickaxeln var anledningen till att jag köpte mig en motor till..håhåjaja )
Packningssats,kedja & en backspegel )
Original 40mm kolv, 5 kolvringar & en 43mm 60cc kolv
Glödlampor,kedjesträckare & en baklampa.
Kopplingstryckpinne, original 10kuggs drev,13 kuggs drev,mutter till svänghjulet,special pinnbultar med M8 i ena änden & vanlig M6 storlek i resten,dom var till den nya motorn, & en del av en automatisk kedjesträckare,tänkte limma fast den glidblocket på svingen för att slippa nötning,(det blir så när bakdelen höjs upp,då kommer kedjan i fel vinkel)
Vänster handtag med kopplingshandtag & el-knappar,höger handtag med handbromshandtag & el-knappar,en gasrulle,ett kopplingskitt,luftbälg till förgasaren & luftboxen & en komplett bultsats till en motor.
En mindre packningssats,luftfilter & vanliga M6 pinnbultar.
Sadelklädsel & 2st backspeglar.
Handtag & kåpor som ska vara framför handtagen.
Baksving.
Handbromshandtag,gasvajer & kopplingsvajer.
CDI box,tändspole & glödlampor.
Låsbart tanklock,2st små kulor som ska vara till kopplingstryckpinnen innuti motorn,2st låsringar till framdrevet & fjädersats till kopplingen.
Högkomp topplock för original 40cc storlek )
Blankt & fint )
Komplett Jamarcol trim avgasrör med ljuddämpare.
Framfälg med broms & bromsvajer.
Tillverkade ett vertyg för att kunna dra åt avgasröret på cylindern utan att tappa greppet med polygrip.
En trasig skruvmejsel & ett handtag till ett mini-skruvstäd & lite svets så funkar det galant ) blir bra hävstångseffekt att dra åt ordentligt )
Högkomptopplocket & ett original.
På originalet var det 9mm från kant till kant.
På högkompstopplocket var det 10mm kant till kant..dvs mindre utrymme i mitten,det ger mer komp & mopeden blir lite starkare ;)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar