onsdag 22 mars 2017

Projekt Audi del 7

Förra helgen så hjälpte farsan mig att plocka fram Agilan (Gosen) & Audin från vinterförvaring,bägge bilarna startade upp så fint så )
 Kollade upp när jag köpte Audin,vilket var ungefär ett år sen,& kollade sen på mätarställningen (både på den som satt där & den jag bytte) & insåg att jag hade kört över 1000 mil med bilen.
Så dags för oljebyte.
Sökte på regnumret på Biltema,men den hittade inget oljefilter,så vad göra då?
Jo,man kollar på ett filter jag hade liggandes från Porschen,& se,det var samma modell :)
Sen dags för lite rubbing med maskin på lacken )
 Så här trött & blek var den innan.
 Nästan rosa flammig (
 Huven var väl blank,men matt i färgen.
 Här har jag börjat polera halva huven..ser ni nån skillnad?
 Rakt över extraljuset är skarven.
 Kolla vad röd & blank den är nu ) vägglampan reflekteras i huven )
 Sen efter dessa bilder har jag även vaxat med Shining Monkey vax..kul namn iaf )
Shining Monkey Clean & Repair är en suverän lackbehandling för ett strålande resultat!
Formulan innehåller både P.T.F.E och Caranuba Vax av absolut högsta kvalitet för att ge ett optimalt resultat med minimal ansträngning gentemot konkurrerande produkter.
Shining Monkey Clean & Repair rengör och återställer lacken genom att avlägsna polerrosor, små repor, fläckar och avlagringar.
Shining Monkey Clean & Repair kan användas på alla lacktyper och klarlacker och återställer en strålande lyster genom att avlägsna oxidation och förebygga avmattning. 
Dess enkla snabba applicering efterlämnar inga vita rester och kan appliceras antingen för hand eller med polermaskin.
 Men iaf,bilen är mycket rödare nu )
 Samma dörr som längre upp på bilderna.
Kolla huset reflekteras i taket )

Nu blir det lite körning med denna bilen innan den åker ut på annons..så nån som är sugen på en veteranare besiktad ett år till,så hör av er ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar