torsdag 20 oktober 2016

Monopol

Monopol är juh ett kul spel.
Jag har en stor matta som spelplan som jag köpte för ett tag sen.
Men sen såg jag detta på tradera,köpte det för en billig peng.
 Monopol Colombia
Allt står på spanska,lite mer utmaning då )
 Så här ser spelplanen ut,istället för järnvägar är det flygplatser..så lite saker är skillnad mot det vanliga svenska/engelska versionen.
 Arca Comunal/allmänning korten.
Där har förra ägarna iaf översatt det till svenska,men lite annorlunda kort än vanligt..
"Du vann salsa tävlingen i Cali,få 250"
"Du sålde hela blomodlingen,du får 500"
 Fortuna/chans
"Du gick till festivalen,betala 200"
"Du använde mobilen när du körde,fick böta 150"
 Så kan man juh inte ha det,så jag satte mig vid datorn ett par timmar & gjorde egna kort )
Blåa är Allmänning.
"Du gömmer dig i tvättkorgen & lyckas smita ur fängelset."
"Banken gör ett misstag & sätter massa pengar till ditt konto."
Röda är Chans.
"Gör en Moonwalk & gå bak 3 steg."
"Du verkar ha bra kontakter med skumma advokater,med detta kort kan du komma ut ur fängelset." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar