tisdag 17 maj 2016

Fisk

När jag växte upp såg jag alltid en fisk på väggen som farsan hade gjort för decennium sen typ.
Svart bakgrund med guldtråd.
För ett tag sen fick jag massa gamla papper att elda upp,där var beskrivningen & monteringsmallen för denna fisken.
Såklart var jag tvungen & se om jag kunde få ihop en sådan )

 Syns dåligt på bilden,men där har jag prickat ut var jag ska spika.
Hittade massa nubb som passade perfekt.
 Här har jag börjat banka lite )
 Halva gjord nu.
 150 nubbar (åh va gott!) senare är hela alltet spikat )
 Här har jag börjat lite.
Bruksanvisningen var att alla spikarna hade nummer,så man startade på ett nummer,gick till nästa nummer osv..i all oändlighet typ.
 Skitjobbigt när man tappade bort sig i beskrivningen hela tiden & fick leta efter vilket nummer man var på & vilket man skulle till sen.
 Här är hela fisken färdig :)
Tog ett par timmar att göra.
 Närbild på spikarna & alla trådar.
 Rumpan ;)
Panduro hade roliga saker förr )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar