måndag 28 mars 2016

Tatyana del 3


Hej min nya vän Peter,
Jag är glad att se din nya brev.
Jag börjar vänja sig vid dina brev.
Mitt fullständiga namn är Tatyana, men mina vänner kallar mig Tanya.
Jag gillar när jag kallar mig Tanya.
Hur kallar du dina vänner och släktingar?
Jag önskar att vi lärt varandra bättre.
Men vi ska inte stressa.
Allvarliga relationer kan inte byggas på kort tid.
Håller du med mig?
Nu måste vi lära oss att lita på varandra.
Jag förstår att vi inte ens har sett varandra.
Men det är möjligt att vi i framtiden vill träffa.
Nu måste vi kommunicera så ofta som möjligt.
Jag arbetar i ett revisionsföretag.
Jag gillar mitt jobb.
I vårt företag, främst kvinnor arbetar.
Jag har utbildning inom ekonomi.
På universitetet studerade jag engelska och tyska.
Detta är den mest populära främmande språk i Ryssland.
Nu vill jag berätta om mina hobbies.
Jag älskar att laga mat.
Jag kan inte föreställa mig mitt liv utan matlagning :)
Jag lärde mig att laga mat från en tidig ålder.
Jag lagar mat med min mamma, min mormor.
De hjälpte mig.
Kanske kommer du att kunna uppskatta mina kunskaper om matlagning?
Jag är villig att satsa på att du kommer att njuta av mat lagad av mig :)
Jag tycker om att läsa.
Mina favoritgenrer är romaner och deckare.
Tycker du om att läsa böcker eller tidskrifter?
Jag gillar sport.
När jag var i gymnasiet, spelade jag basket, engagerad i friidrott.
Nu har jag inte mycket tid för sport.
Men jag försöker att hålla min kropp i toppform.
Jag gillar att titta på fotboll på TV.
Detta är en mycket hänsynslöst!
Varje morgon börjar jag med en avgift.
Vad tror du min figur?
Jag inte gå ner i vikt? :)
På vintern jag gillar att åka skidor och skridskor.
Min favorit djur är en katt.
Vilken är din favorit djur?
Jag skrev ett långt brev.
Och jag tror att det är dags att avsluta den.
Jag vill inte att du ska tro att jag är en pratkvarn :)
Tycker du inte?
Vilken typ av filmer gillar du?
Vilken typ av musik föredrar du?
Kan du berätta något intressant om din bostadsort?
Jag hoppas att ert svar inte kommer att hålla mig vänta länge. Okej? :)
din Tanya

PS: I dessa bilder jag och mina favoritdjur :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar