söndag 6 mars 2016

Roadtrip

I fredags tog jag mig en roadtrip till Säffle..trodde jag..(dam dam daaaaa...)
 Lite snöigt,men var fint på vägarna,så Audin valdes för denna resan )
 Strax innan Åmål var det visst en trafikolycka.
Långt där framme ser man blåljusen.
Dom dirigerade om trafiken & jag följde efter skaran,tänkte att nån kan säkert nån väg ut,brukar funka så.
Men när bilarna svängde in på småvägar,så var isiga,där bilar var redan i diket,& dom mötande bilarna sa att stora vägen var avstängd från andra hållet med,att man borde vända (& komma ut till den andra olyckan.....) så tänkte jag,jaja,jag får åka vidare så kan jag vända...
 Så jag körde & körde för att hitta bra vändplats,men inga infarter var plogade..
Sen kom jag till en liten liten backe,som var glashal..
Kom inte upp på nån växel,bara spann..så jag började backa bak för att så få mer fart..
Var så halt att trots bromsade hjul så vände sig bilen helt om..nästan..
Satt med nosen i diket..
Kom en som drog loss mig så jag kunde fortsätta tillbaka där jag körde från början, men på en annan väg..
Spännande utan gps ibland )
 Så jag körde & körde, kom ut i städer jag faktiskt kände igen,så jag fortsatte så kom jag till Dals-Ed istället )
Jaja,vad gör det,hade ändå planerat att åka dit rätt snart )
 Hmm..fyrkantig toasits?
Ska dom ha vågar på toaletten också?
 Framme i centrum i Ed.
 Gick in på Dilans pizzeria..var kanske 3 år sen jag var där sist.
 Beställde en god pizza :)

Så vad blev köpt på denna 15 mils långa resa för lite småsaker & en pizza?
 Motorolja är alltid bra att ha )
 Chilinötter)
 Hot kick deo..låter skum )
Kan behövas deo efter att kört på dom snöiga vägarna med Audin )
Euphoria energi drink )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar