fredag 27 februari 2015

The story del 5

Jag som gentleman betalade för bägges mat & så gick vi iväg till hennes lägenhet.
Den var på andra våningen,en liten två med en översnöad balkong.
Inredningen var sparsam med lite vintage prylar här & var, en riktigt inredning köps inte på ikea allt på en gång,utan lite på loppisar & second hand.

Hon gick fram till sin stereo, (en Yamaha förstärkare med Pioneer cd-spelare & Jamo golvhögtalare) hämtade en cd ur hyllan,frågade mig om jag hade hört Mark Oh,det var hennes favvoartist.
Självklart sa jag,har nog ett par skivor med han nånstanns i några lådor..jag får inte plats med alla mina skivor framme,utan förklarade att har bara litegranna,dom mest bästa skivorna framme i hyllor.

Första låten som kom ur högtalarna var Tears dont lie, det var riktigt bra ljud,men i min mening lite tunt med bas,men hey,bor man i lägenhet är det inte så lämpligt med subbasar ) fråga mig,räckte att jag hade fått störningsjouren & polisen på dörren när jag bodde i Uddevalla )..ah,den gamla goda tiden ;).

Hon drog mig upp ur två-sits soffan för hon ville dansa lite..app app sa jag,kan inte sånt där.
Äh,det är lätt sa hon & tog mina händer i sina & visade hur man skulle röra på kroppen till tonerna av eurotechnon som omringade oss där i hennes vardagsrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar