fredag 13 februari 2015

The story del 3

Hon ropade ut att den var klar,jag gick mot henne,hon stod kvar,jag sa tack & gjorde en smidig blinkning åt henne..hon log.
Maten var suveränt god,gjord av hennes fina händer & skicklighet.
Såg på när hon serverade andra kunder som kom in & beställde,som tur var hämtade dom maten & gick ut.
När jag hade ätit klart,var jag ensam i restaurangen,& hon höll på & pyssla (kunde inte se exakt vad hon gjorde över bänken).

Jag ställde undan brickan med sakerna,gick fram emot disken,hon tittade undrade vad jag ville.
Jag sa tack för en utsökt burgare,& frågade om jag fick ställa en personlig fråga..hon blev nog lite nyfiken & sa,"visst".
Jag frågade så artigt jag kunde.."du som jobbar med sån här mat hela tiden,vad är ditt favvoritmatställe då?"
Hon svarade faktiskt att pizzerien i Bäckefors centrum var bästa stället häromkring,förutom maten hon gjorde.
Okej sa jag,skulle du vilja äta med mig i samma lokal någongång? (ett skämt från Black Books serien)
Javisst,sa hon,jag slutar om 30 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar