tisdag 12 november 2013

Dator

Vad gör man om man har en liten dator,med kass skärm på?
Som till exempel denna Acer Aspire One ZG5.
Intel Atom 1.6ghz
512mb DDR2 ram
8gb SSD hårddisk
Jo,man ger den till mig,så kopplade jag den till en extern skärm så man kunde se lite )
Men det var nån Linux version på den.
Så jag installerade XP på ett usb minne & installerade om hela datorn.
Hittade rätt drivrutiner på nätet,& simsalabim,så har man en annan mediadator till projektorn i vardagsrummet )
Så jag köpte ett 32gb SD kort på tradera,men datorn tyckte det var på 17.5kb...Så fick ett nytt kort av säljaren,var samma fel där,fick pengarna tillbaka & köpte ett 8gb kort istället av en annan.
Så antingen kan man se på filmer överförda på usb minne eller SD kort.
Denna datorn drar bara 20w,jämnfört med den andra vanliga datorn jag hade som drog 80-90w..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar