fredag 13 maj 2016

Projekt Audi del 3

Vad har hänt sen sist?
En del faktiskt.
När jag skulle möta upp farsan för Nossebro tidigare,så hade allt vatten läck ut igen,då var det tredje gången på 2 veckor.
Varken jag eller farsan hade en skruvmejsel i våra bilar,så jag köpte en på Byggmax,& skruvade åt den slangen jag köpte först,typ efterdra.
Sen dess har det varit tätt & det är fullt med vatten som det ska vara )

Sålde 2 styckna Gas basar,så jag fick ta ur den jättelådan ur bagaget & ändra lite.
 En portad 55 liters låda för en bas,riktad genom skidluckan )
Basen får i 2 ohm ca:3000wrms.
Lite bagageplats har jag faktiskt kvar )

Som jag sa på Uddevalla Veteranrallyt,så slutade juh mil-mätaren & trippmätaren att funka.
Fick tag på en mätare,från en 89ans Audi 100.
 Baksidorna.
 Framsidorna.
Den skarpsynte ser originalet till höger,med stor klocka,medan det nya till vänster har digital klocka i mitten & stor varvräknare istället )
Nu funkade mil-mätaren,men tankmätaren fungerade sämre än vad min gjorde innan.
 Gamla mätaren,stannade strax över 38 000 mil.
 Den nya mätaren,ca:10 000 mil mindre :)
Ökar värdet på bilen :P
Det var även ett hål i plastkåpan framtill på den nya,så jag tog isär bägge mätarna & bytte om lite saker,så jag fick hel plastkåpa på den nya ).
Bytte även över voltregulatorn (tror jag det heter) som är till tankmätarna,så den nya mätaren är som den gamla,dvs lite fel men inte lika mycket fel,hoppas det fungerar sen )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar