onsdag 23 november 2016

Tatyana del 22

Förra inlägget var det sista mailet jag fick av Tatyana,men av trevliga blogg-läsare runt välden som har kontaktat mig,så har jag fått lite mer info )



Hon bor på:
Tatyana Timofeeva
The Russian Federation
Penza region
City - Penza
Street Kulakova, house 2, flat 82
Postal Code 440008

Eftersom jag var lite nekande till hennes besök,så slutade hon såklart att skriva,& här får ni svaret )
Detta fick jag av en Finsk bekant som mailade mig,Ismo Tervonen:

Hej min kära Ismael!
Jag är glad att få ditt brev.
Jag lärde mig allt om min resa till dig.
Resebyrån berättade för mig att jag måste göra, vilka handlingar ska jag förbereda, kan jag ta med på resan.
Dessutom visade de mig en lista över utgifter.
Det var också mycket viktigt för mig.
Resan kan slutföras inom 3 veckor.
Efter betalning i rätt tid jag kan få ett pass, visum, försäkring för medicin.
De berättade för mig alla detaljer, som också har en inverkan på den totala kostnaden.
Dessa kostnader inkluderar kostnader för resor till Moskva och mer.
Ismael, Jag tror att detta är det bästa alternativet.
Det orsakar inte några problem, det är mycket bekvämt.
Allt detta kommer att kosta ca 860 €, jag behöver bara betala pengarna.
Jag har några besparingar, cirka 200 euro.
Och jag är villig att spendera den på en resa för dig.
Jag förstår att detta inte är tillräckligt, men jag gör inte längre.
Jag behöver ytterligare cirka 660 euro.
Ismael, känner jag lite obekväm.
Eftersom jag har att vända sig till dig för att få hjälp.
Jag har alltid ansett mig en oberoende person som kan lösa sina problem.
Men den här gången var jag inte kan ta emot alla.
Jag trodde att resan kostar mycket mindre.
Detta tar hänsyn till kostnader för statliga skatter, flygplatsavgifter, kostnaden för en flygbiljett, kostnaden för dokument och mer.
Visa kommer att ha en 3 månaders uppehållstillstånd i ditt land.
Men det är inte en deadline.
När som helst jag kommer att kunna förlänga giltighetstiden för viseringen.
Jag måste ingå ett avtal med en resebyrå.
Det kommer att samordna alla åtgärder, då jag skall sluta ett kontrakt med henne, eftersom hon kommer att ansvara för att förbereda min resa.
Och flygbiljetter är bokade för mig i Ryssland.
Detta villkor för turister.
Kära Ismael, om du inte håller med mig och kan hjälpa mig, sedan skriva om det.
Skriv vad du tycker om det.
Jag tror att jag behöver för att förbereda min resa genom en resebyrå.
Jag vill inte leta efter något annat sätt.
Jag tror att detta är det bästa alternativet för mig och för dig.
Ismael, skrev jag ett långt brev till dig nu och säga en hel del viktiga ord.
Jag vill säga att jag har en stor önskan att se dig snart och börja vårt liv tillsammans som partners.
Jag avslutar brevet och jag ser fram emot ditt svar.
Mjuk och tillgiven kyss.
Alltid din Tanya


Hon på alla bilder verkar heta Viktoria Maslova, då man kan hitta alla! bilder som "Tatyana" har skickat,tja,förutom Oliver salladen "länk" då ;)

Så bli varnade om man får mail från nån & det låter för bra,då kan det vara pengar dom är ute efter )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar