måndag 8 december 2014

Dagbok

2009 09 Juli [16:43]

Mantan kom igång den 1 Juli, blaskade av den lite med vatten, för att få bort allt damm.
Bandspelaren funkade också, körde en omväg till Ewa efteråt, fixade hennes telefon som inte funkade, var troligen blixten som brände telefonjacket, men enkelt fixat med en ny sån propp.

Bytte startmotorn på Mantan på fredagen, då bilen ville inte dra runt motorn, även med nyladdat batteri, jag bytte det på Klas jobb, tog ett par timmar då det blev vissa komplikationer med startmotorerna som var lite olika längd på, med det fixade vi tillslut, & den startade mycket lättare sen.

På lördagen var det till Ewa igen, var ett evenemang i Hedekas igen, lite tipspromenad med bilen, & sen utställning, morsan & farsan kom dit innan mig & jag visste inte om dom skulle dit ens, sen kom Klas också, visste inte om dom heller, men Emma kom inte dit tyvärr.
Var en heldag ute den helgen med.
Fast bandspelaren började bråka, fick slänga den sen & koppla in en vanlig cd spelare istället.

På söndagen var det kalas hos Klas, då Jasmine fyllde år. Var en del folk där.

Jag bytte några gamla gummislangar i motorrummet på bilen, kollade tändstiften, borstade av dom & kollade avståndet på dom & slipade rent kontakterna i fördelardosan, bilen gick jämnare & bättre tycker jag.
Idag köpte jag sån tändstiftmätare, typ som bladmått men för tändstift, köpte även polyester som jag ska ha när jag plastar på bilen senare.
Köpte även en ny dvdbrännare på Onoff, träffade på Bengt Rydberg, från Antenn kursen ifjol.
Blev lite snackande där.

Imorgon ska jag ner till AMS & lämna in min närvarolapp, & sen handla lite på Kvantum tror jag.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar