söndag 13 oktober 2013

Projekt Silverfisken del 1

Ni kanske undrade om jag hade slagit mig eller nått,när ni läste Veckans retro igår..varför ta en bil på måfå & skriva om den??
Men jag har inte slagit mig, iaf inte såå himla hårt..men har ändå köpt mig en bil till. en Volvo 745 -92.

 Silverfisken




38 000 mil
115 hästar
Dragkrok
Lastgaller

Projektet är att få den iordning & besikta den,& sen se om jag får sålt den eller om jag har kvar den till nästa år..kan va bra med en kombi & dragkrok ;)
Det jag har gjort:
Fixat avgasröret som var av!  vid bakaxeln,& bakåt var det rakt rör bara,så jag köpte en liten ljuddämpare med 3" anslutning,kapade & svetsade & satte fast röret där den hade gått av.
Justerad handbromsvajern.
Bytt glaset på framlampan,(för rostiga skruvar så jag fick inte loss hela lyktan,men kom åt att byta glaset iaf)
Bytt olja.

Så nu är det bara att hitta besiktningstid & ställa på den )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar