söndag 26 maj 2013

Helgens bravader

Har varit fullt upp hela helgen nu.
Somnade tidigt i fredags kväll,gick upp 8-9 på lördag morgon.
Gick ut & fick igång åkgräsklipparen,klippte gräset,åkte ner sen till soptunnan & slängde sopor med gräsklipparen :)
Började montera ljud i Sigge.
Dvs:
Koppla strömkabel från batteriet (med robotslang i motorrummet) ända bak till bagaget under tröskellisterna(som jag även målade i lite)
Drog 2st lågnivå kablar från stereon på motsatt sida under tröskellisterna ända bak till bagaget.
Drog högtalarkablar från bagaget till stereon & kopplade in dom på original kablarna ut till dörrarna.
Satte fast en jordkabel & monterade in en Mds 10" bas i en låda & kopplade in ett Gas Silver C4 steg.
Så nu funkar det bra :) ska bara köpa bättre högtalare fram nu.

Sen när jag var klar med det var det dags att göra sig iordning & åka till Uddevalla för att möta upp Klas med familj för att åka på crusing i Trollhättan.
Var i Uddevalla klockan 20,& kom hem 02 på natten :)
Bara & slänga sig i sängen.
Gick upp 8 idag,försökte byta olja på Sigge.
Men oljepluggen var så skadad & runddragen att det var omöjligt..Bytte oljefiltret iaf,(kvar från Lejf)
Klockan närmade sig 12 då åkte jag till Uddevalla igen,denna gång till Torp & Biltema för att köpa lite saker,letade som bara den efter en sak,frågade 2 i personalen,men nix,dom hittade inte den saken heller(deras dator visade fel hyllplats,som tydligen hade blivit flyttad,inte ens katalogsidan stämde)
Så i kassakön kollade jag in Jula på mobilen,jo,dom skulle ha en liknade sak.
Åkte dit,hittade inte den saken där heller,frågade en i personalen,den varan var slut & skulle komma in under veckan..suck tänkte jag.
Tog en liknande vara,ej elektrisk & dyrare!
Åkte sen till Munkedal för att fira Mors dag,Klas med familj & Anne med dottern Sofia med familj var där.
Käkade lite kakor & tårta.
Sen raka vägen hem.

Oljebytarpump
Pumpar enkelt oljan från motorn. Innehåller behållare (6 l), pump, sugslang (2,1 m) samt hällpipp.

Testade oljebytarpumpen,funkade suveränt.
Man stoppar ner en slang i oljestickanhålet,& sen pumpar lite så sugs oljan upp,perfekt för dom som inte vill ligga under bilen & få olja på sig eller när man inte får loss oljepluggen.
Sen var det bara & fylla på med olja(ca:5 liter) 
När det var klart slängde jag massa skräp & tomma oljedunkar i eldningstunnan & eldade upp allt.
Lyfte upp Sigge i baken & satte dit staget till krängningstaget,så är bara avgasvärderna bra (borde dom vara med ny färsk olja & tätt nytt avgassystem) så är den färdig för besiktning :)
Tog loss framlyktatorkararmarna eftersom dom inte funkade riktigt,ena torkaren ville stanna uppe mitt i ljuset.
Sen efter det,tog jag en av vingarna jag tog med från Munkedal,igentligen från en Volvo 440,som jag sågade av bredvid mittenstaget.
Så ser sån vinge ut.
Sågade sen ca 1cm till,ska sen få ihop allt till en del igen,då ca:2cm kortare än innan,för då passar den lite bättre på Sigge :)
Har man inte att göra så skaffar man sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar