torsdag 23 maj 2013

FMSACMAY

(Fuck Me Sideways And Call Me A Yuppie)

(Lång text)
Vilken dag..
Först är vi väldigt få på jobbet så vi får jobba extra mycket just nu,sen hade jag lite ärenden ut mot torp.
Först var Trademans (bilstereobutik),skulle ha en annan ram till stereon så man kan ha en vanlig & inte volvo original bauta stereo.
Först letade han på datorn,sen på lagret,sen i en jättekatalog,till slut ringde han agenturen & frågade vilken ram det var..visade sig vara bara ett prylfack & med vanlig stereo ovanpå,fick köpt det iaf.
En halvtimme senare var jag på väg till Mcdonalds.
Beställde en ny burgare,Greek tsatsiki eller nått hette den..den fanns inte färdig,skulle ta 2½ minut,& eftersom det inte var nån kö bakom mig kunde jag vänta vid disken.
Inga problem,kunde väl vänta där några minuter fast jag nästan svimmade av hunger.
Folk kom & gick,men ingen burgare hade kommit..
Efter 13 minuter fick jag den,men hon i kassan tog mina pommes frites då dom var kalla,fick extra stor portion sen för besväret.
Burgaren smakade växthus :/..
Sen till Biltema.
Fick inte allt jag ville ha,frågade en som jobbade där om sprayburkar & min bils kulör,man kunde kolla det på datorn & han skulle hjälpa mig.
Så vi gick till en dator,då ringde hans telefon,så jag fick vänta..
Dom hade inte den kulören kom vi fram till..
Skulle ha 2st krängningsstag,vilket fanns bakom info-disken.
Ställde mig i kön där,var folk överallt i kön & i returkön.
Stod väl där i 10-15 minuter innan det var min tur,fick mina stag & knappcellsbatterier till bilfjärren,skulle ha tändstift mätar mojäng också,men ne,det kunde hon inte hitta nått nånstanns,kanske har utgått då..
På vägen hem var det stopp vid alla stoppljus...
Sen hem till brorsan,visade upp Sigge.
Sen skulle vi byta avgassystemet,vilket var ihopsvetsat så det fick vi sågat av så vi fick loss det.
Hittade lite hål i det gamla,så det var dags att byta det.
Mitt system jag hade kvar sen Lejf var visst 2.5" & det som satt på bilen var bara 2.25",så lite mixtrande & svetsande så fick vi tillslut fast det.
Sen skulle jag byta stagen jag köpte,dom gamla bultarna gick av & bara krånglade,fick tillslut ihop på ena sidan,den andra gick gängorna lite sönder..får gänga om & sätta dit det senare.
Så helt avgassystem,uppsmörd & justerad handbroms..nu är det bara få dit det staget,oljebyte & sen är den nog fixad inför besiktning med bättre avgasvärden hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar