måndag 16 oktober 2017

Projekt Minigolf

I somras när jag & K var på semesterresa,så spelade vi lite minigolf (jag vann såklart :P )
Så då tänkte jag,varför inte bygga en egen bana )
Sagt & gjort,lite matrial upphittades här,så låt bygget starta!
 Två långa garderobsdörrar sattes ihop,& lackades med nån gammal olja jag fick av farsan.
 Ett bord fick sina kanter avsågade,& oljad också.
 Nånstanns där bollen ska vara fick jag ha,så skar av överdelen på en platsflaska,gjorde hål i skivan & limmade den på plats.
 Så här ser det ut underifrån.
 Några gamla golvlister hittades under huset,som kapades i rätt längd.
 Även några andra lister hittades & målades röda också.
 Sidolisterna på plats )
 Även runt sista skivan,där var det knepigare med alla olika vinklar & sågning på frihand,men blev rätt okej ändå )
En plats på gräsmattan valdes ut,fick den i hyffsat i våg med stenplattor under.
Fick filmat när jag spelade med en hand samtidigt )
(Yes,I am that damn good!)
Lite hinder skapades,lite svårare nu men går fortfarande att göra hole-in-one på )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar