måndag 9 oktober 2017

Projekt Gosen del 5

Ja,lilla Gosen har jag inte skrivit om sen 19 maj 2015
På min sista semerstervecka,fick jag för mig att besikta Gosen,för att ha som extrabil i vinter om Audin krånglar.
Så en tid bokades,& in kördes vi.
Såhär blev domen:  (Det inom parantes är det godkända värderna)
HC 1 (100)
Lambda 1.01 (0.97-1.03)
Broms:
Vänster fram 2.0
Höger fram 2.0
Vänster bak 0.9
Höger bak 1.1
Sen var det blankt papper !!!
Så bilen var i bra skick fast den har stått i 2 år nu )
 Lite extraljus kan vara bra att ha på vintern,så 4 lampor inhandlades från tradera för en billig peng,det var 3st av samma sort & en oval lampa,men eftersom jag lovat K 2st ljus,så tog jag det överblivna runda ljuset.
Först tog jag en tjock plåtbit & svetsade på en liten bit.
 Monterade dete bakom reg-skylten.
 Såhär blev det,var lite bekymmer att koppla ljuset,då när jag stängde av bilen lös extraljuset,det kan nog va lite jobbigt i längden )
Så fick googla lite om att den kunde vara minusstyrt,så fick koppla om lite,men sen funka det finemang )
 Snart dags för vinterdäcksäsong,så tog av den gamla 155-65-14 tums däcken..otäckt smala igentligen tycker jag.
 Fick tag på en uppsättining 185-65 -14 tum vinterdäck i bra skick, i Trollhättan för ett tag sen för en billig peng,med opel fälgar så dom passade rakt på Gosen )
 Målade dom silver )
Dom fyllde upp hjulhusen rätt mycket ) man får hålla koll på hastigheten sen,då mätarn kommer visa lite mindre mot vad verklig fart är.../
Lite ljud får man ha också,fick köpt ett nytt gas Alhpa 80.4,som driver Mutant xxx 6.5 tums framhögtalare,& Phoenix Gold Z110 10" bas i en Lazar transportträlåda )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar