lördag 17 december 2016

Veckans retro

Året var 2004
Fick köpt mig en Volkswagon Golf mk2 -86 av kompisen,som han körde samtidigt som jag körde min Jetta mk2.
Han sålde bilen för den skulle besiktas & det var lite småfel på den.
Funkade som vinterbil iaf )
Tills en drivknut gick av,& jag sålde den som reservdelsbil.
 Sen köpte jag en Audi 100 -86 av en annan kompis släkting.
 Vrålade gott med 5-cylindriga motorn )
 Efter ett halvår skulle den besiktas,så jag & brorsan kollade upp bilen,var massa fel,tanken läckte bensin,ena bromsoket bak fungerade inte alls osv...
Hade kostat för mycket bara att ha den rullande..
Så den blev körd till Lillesjö skroten sen.

       Elmia 2004 Bigfoot tävling


Nonplus Jetta Gones Wild


Nonplus Manta Goes Wild


Jetta Mek

Jag & några kompisar åkte till Elmia.
Jag hade min första digitalkamera här,Trust var märket,kvaliten var..dålig..redan på den tiden ;)



 Lord of the rings var poppis då.


 Opel Manta -78
 Volkswagon GLI Cab -83







En dag på strippen Säve
 Go MTX bas,perfekt som pappersvikt ;)

 Kolfiber huv var extremt nytt då.
 Subaru )
 Ronnie Hilmersson Opel Manta A -71
 Chevrolet Corvette -72
Henrik Elgs Opel Kadett -88

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar