lördag 10 december 2016

Veckans retro

"Salta choklad bollar (P.S. Jag älskar dig)" är en 1998 låt från den animerade komedi TV-serien South Park, som utförs av karaktären Chef och med på soundtracket album Chef Aid: The South Park album.
Kockens sång utfördes av Isaac Hayes, röstskådespelaren för kocken.
Låten som det ursprungligen visades var i 1998 episoden "Kockens Salta choklad bollar", där kocken skapar en konfektyr.
Det nådde nr 1 i brittiska singellistan och Irland, medan topp i Australien på plats nr 14.
Låten är skriven av South Park medskapare Trey Parker och producerad av Rick Rubin.

Låtinformation
Låtens första och andra vers listar kocken ingredienserna för hans "choklad salta bollar", en insinuation som betyder testiklar.
Det finns dock inget omnämnande av salt i receptet.
Han uppmanar också människor att "suga på dem" under refrängen.
Efter verserna med  ingredienserna, sjunger han raderna, "Säg, alla, har du sett mina kulor / de är stora och salta och bruna / om du någonsin behöver en snabb upphämtning / bara ta mina bollar i munnen" , börjar kören.
Under låtens sista versen blir Chef bekymrad över att hans choklad salt bollar har blivit brända, och uppmanar sin älskare att blåsa på dem.
I synnerhet texterna han sjunger på den punkten är: "Hej .... vänta en minut .... Vad är det som luktar det luktar någonting är bränt 'Tja, som inte konfrontera mig ingen, så länge jag får. min hyra betalas på fredag. baby, du bättre få tillbaka i köket .... för jag har en liten misstanke. Oh, man bränn ..... baby! du brände bara min bollar!" Versen har en linje från låten "One Bourbon, One Scotch, en öl".
Radio versionen har ett extra vers, där kocken uppmanar sin älskare att avgå med honom till sitt sovrum innan hennes man kommer hem men även utelämnar "hej jag är kock" intro och de flesta av slutet.
Denna version är mycket svårt att få tag på kommersiellt men ingick på den brittiska samlingsalbum nya hits 99 CD1, spår 21.
Låten ingick på den fjärde episoden av serien två av kalla fötter.

Musikvideo
Låtens musikvideo presenterade olika klipp från säsong ett och säsong två av South Park.
Det kan hittas på South Park DVD South Park: The Chef Experience.

Chocolate Salty Balls musikvideo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar