fredag 16 september 2016

Projekt sladdvinda

Min sladdvinda som jag har väldigt mycket nytta av,slutade funka..eller ja..funkar gör den då den ger ström till saker som låter Vrrrrr eller Tjofftjofftjoff eller Gniieiieieiieeeee.men sladden stannar inte ute,den vill rulla ihop genast,vilket är lite småjobbigt.
 Tog isär allt för att kolla...tog inga bilder när jag tog isär den,för jag trodde inte jag skulle få fixat den..
 Här är själva sladdrullen isär från skalet.
 Här är ovansidan i skalet..typ.
 Var denna fjädern som hade gått av som inte kunde låsa rullen.
 Där ser ni taggar på rullen som plast saken ska haka sig fast i.
Hälften monterat.
Funkar hackihackihacket nu?
 En låsring längst ner på pinne håller ihop allt.
Ihopmonterat..nu är den som ny igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar