torsdag 28 februari 2013

Dagbok


2008 16 Maj [16:00]

Oj oj oj,vilken dag igår,hade fullt upp hela dagen,jag hade då ansvaret med nyckeln till datorsalarna.
Låste upp den på morgonen & så.
Sen kom Sara från Lernia & pratade en timme,tror nog att vissa fick lite glädje av det,lite tips på jobb som söker folk nu.
Efter det var många som tog långlunch,innan Proffice skulle komma kl 13.
Men dom ringde & jag fick svara i telefonen,dom hade fått förhinder & kunde inte komma.
Nån minut senare ringde Ulf & kollade att dom fått kontakt med oss.
Dom som var kvar fick gå,ta lång helg då.

Sen ringde det på porttelefonen,var posten,så jag sprang ner & kvitterade ut det,& la det på kontoret,tänkte att det kunde vi öppna på måndag,men Bengt sa att vi kunde öppna det nu & fixa internet nu när det bara var vi kvar.

Sagt & gjort så kopplade vi in modemet & fick internet direkt,sen på med alla 16 datorer för att kolla så dom funkade.
Vilket dom gjorde såklart,uppdaterade windows också,gjorde Tptest & allt.
Var riktigt kul att det funkade & nästan ingen vet om det än.
2 timmar höll vi på & så ringde jag till Ulf & berättade allt & han blev helt lyrisk & bara öste komplimanger över mig som tog hand om allt,& även åt Bengt att han också hjälpe till så.
Vikarien på måndag skulle fixa nått fikabröd som tack & jag vet att det kommer bli jubel av alla deltagare också.
Som dom har tjatat & pratat om det,kommer bli rusning till datorerna då.
Känns så kul,typ sånt alltiallo,en fixare med allt jag vill jobba med,på kanske sånt kontor.

Varit bra duktig idag också.
Var på Biltema & köpte oljefilter & oljefilteravdragare,den farsan har är för stor & vi har alltid haft problem med sånt.
Med den oljan jag ville ha hittade jag inte så jag åkte till Coop istället & köpte en annan olja,kanske bättre olja för bara 10:- mera,det kan det vara värt.

Så jag bytte oljan förut,gick rätt smärtfritt,bytte även på moppen.
Lika bra det & använda resten av oljan jag hade här.

Kanske missade säga det,men i söndags vaxade jag bilen,med samma vax jag tror jag använde till Floridan.
Men men,funkade fint,jag kanske behöver träna mer,men otroligt vad blank bilen blev,helnöjd.
Snart hade jag tänkt tvätta & vaxa Mantan med,som 2 års present,så länge har jag snart ägt den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar