fredag 14 oktober 2016

Kläder

Var igår på Sportshoppens utförsäljning på Torp.
 Först en selfie ) )
 Puma Faas 350 S
Kostade 1090:-
769,30kr rabatt )
 Hoodie.
Kostade 800:-
Kassörskan trodde den kostade 600:-,fast prislappen var kvar,men fick 419,30kr rabatt )
Wesc Hoodie.
Kostade 400:-
280kr rabatt.

Billigt & bra blev det )

torsdag 13 oktober 2016

Tatyana del 18

Hej min kära Peter!
Vad en glädje att se och läsa ditt brev!
När jag är ledsen, jag kommer ihåg dig.
Jag tänker på dina känslor för mig.
Och all min sorg försvinner, och jag börjar lysa som polstjärnan som lyser så starkt.
Min semester är i mars.
Jag kan inte flyga till dig i sommar, eftersom jag måste jobba.
Jag förstår att i mars måste du arbeta med.
Men varje dag jag möter dig efter jobbet för att laga middag.
Varje minut tillbringade nära dig, kommer att vara en stor lycka för mig!
Jag vill inte missa chansen att träffa dig snart!
Håller du med mig?
Om så är fallet, jag behöver veta namnet på den närmaste internationella flygplatsen till dig.
Och då kan jag gå till resebyrån.
Ibland är jag så glad att även min mamma överraskade!
Hon var så glad för oss, och hon är glad för vår lycka.
Nu även jag börjar märka att det blir mycket gladare.
Och det är allt tack vare er och mig.
Jag är så glad för min mamma!
När vi möter varandra, vi talar om våra kvinnors hemligheter om vår relation med dig.
Jag berätta för henne hur du är tillgiven och förståelse, mild och omsorg.
Vid dessa tillfällen, jag är glad att se hur hon är glad för oss.
Hon lyssnar och ler, som ett litet barn.
Jag hade aldrig sett henne så glad!
Jag måste avsluta brevet.
Jag väntar på ditt brev, full av de mest uppriktiga ord.
Mina kyssar!
din Tanya

tisdag 11 oktober 2016

Porsche 924 historia

Jaja. Audimotor bla bla ingen riktig Porsche bla bla vattenskadad bla, bla, bla.
Jag har hört alla invändningar under åren.
Den ena sämre påläst än den andra.
Nu tänker jag ta tillfället i akt att slå ihjäl några gamla myter om Porsches räddning under det lite dystra 70-talet.
För det var precis vad 924:an var tänkt att bli.
Och precis vad den blev.
Samtidigt tänkte jag berätta lite om vilka vi är.
Vi som har en Porsche som inte räknas.
Ni kan historien.
Porsche började fila på en efterföljare till 911:an, som började få några år på nacken.
Högt uppsatta inom familjen gav grönt ljus till både 928:an och 924:an med förhoppningen att kunna följa succén med 911:an både i USA och i Europa.
Motor fram och vattenkylning var framtidens melodi.
Ett samarbete inleddes med VW och Audi, men båda drog sig ur och Porsche slutförde projektet ensamma.
Eller, inte riktigt.
Bilarna tillverkades i Audis fabrik i Ingolstadt, men längre än så sträckte sig inte samarbetet i slutänden.
Detta var i sig inget konstigt.
Porsche var från början ett mycket litet företag som outsourcade sin produktion till olika företag från
dag ett.

Resultatet blev en produktion som sträckte sig över nästan 20år och för första gången i Porsches historia, ett antal bilmodeller som faktiskt går att använda.
Kanske bäst att förtydliga det där för att slippa arga mail.
En 911 går givetvis att köra.
Men av någon anledning har dess ägare varit lite tveksamma till just den aktiviteten vad det verkar.
En 911 verkar ha som syfte att tvättas och långtidsförvaras under skräddarsytt täcke.
Att hitta en bruks-911 med lite småskavanker och 28000 mil på mätaren är ovanligt.
Mycket ovanligt.
En garagerad 911 med originallack och 8000mil på mätaren verkar snarare vara standard.
Trist tycker jag som tycker att bilar ska köras (sönder och lagas igen).
Av den enkla anledningen har jag alltid föredragit Porsches frontmotorbilar.
Missförstå mig rätt!
Jag skulle jättegärna ha en 911 att köra sönder och laga igen.
Men jag kommer in på anledningen till varför det är som det är lite längre ner!
En 924 som har varvat sin femsiffriga kilometermätare både två och tre gånger är däremot ingen ovanlig syn på annonssidorna.
Det är där vi hittar godbitarna!
Här hittar vi bilarna som fått ny koppling, nya dämpare o.s.v.
Sånt som man helst ser att någon annan har gjort.
Att köpa en 924/944 som inte gått tillräckligt för att ha servats kontinuerligt är sällan en bra affär.
Allt som skulle gått sönder om bilen brukats istället för att bara stå brukar gå sönder de första 1000 milen.
Fråga mig gärna hur jag vet!
Fylld av fördomar och förutfattade meningar provkörde jag min första 944 för drygt 6 år sedan.
Allt som jag trodde mig veta kom på skam inom ungefär 2 minuter.
Den där Audimotorn som jag hört så mycket om verkade lysa med sin frånvaro.
När jag stängde dörren lät det precis som på en riktig Porsche.
Sätena kändes likadana och klädseln var precis lika psykedelisk schackrutig (fast ändå inte) som i sina dyrare syskon.
Det enda som skvallrar om att man inte sitter i en "riktig" Porsche är att vindrutan inte har samma lutning som på en Scania Vabis, utan som på en riktig sportbil.
Just den detaljen är för övrigt det enda som stör mig personligen med de luftkylda Porscharna.
För branta vindrutor.
Om man bortser från priset förstås.
För priset är just anledningen till varför 911:an blir mindre och mindre attraktiv att äga för en sådan som jag.
Jag skulle gladeligen köpa en halvrisig 911SC eller 3,2:a och använda som bruksbil.
Men att hitta den bilen idag är ungefär lika enkelt som att polera med grus.
Det hände något med priserna för några år sedan och numera är vi många som sparkar oss själva på smalbenet för att vi inte slog till när det gick att få ett vettigt exemplar för 150-200000.
Numera ska man vara glad om man hittar en luftkyld 911 oavsett årsmodell eller utförande för under 400000.
Ju dyrare dom blir desto färre mil verkar dom rulla.
Motsvarande 924 eller 944 däremot.
Där finns det hur mycket som helst att välja bland.
Det är egentligen bara en fråga om hur mycket pengar som finns tillgängliga för bilköp och en plan för brukandet.
Bestäm vad du ska ha bilen till och välj därefter.
Precis tagit körkort?
Köp en 924!
Glassåkarbil?
Köp en 944!
Vill du trimma?
Köp en 951 (Porschespråk för 944 turbo)!
Köra bana?
Varför inte en banpreppad 931 (Porschespråk för 924 turbo) eller en tidig 968CS?!
Långresor?
En 944S2 eller en 968 borde passa perfekt!
Prisspannet är enormt när det kommer till frontmotorbilarna.
En risig 924 som behöver lite kärlek kan man få för runt 3000kr medan en välhållen 968CS med rätt utrustning (ingen utrustning alls med andra ord) kan kosta 200000.
Och då kommer den med största säkerhet vara gul.
Man får givetvis vad man betalar för precis som med alla andra bilar.
Att köpa en billig bil kan bli dyrt i slutänden.
De flesta som firar sig ner i det ekonomiskt svarta hålet ångrar att de inte utgick från ett lite bättre exemplar.
En 924/944 ska inte rosta.
Om den gör det har du en del jobb att se fram emot.
En bil som inte ska rosta ska man ju inte behöva rostlaga!
Så det finns ingen plåt att få tag i.
Enda sättet att få tag i en "ny" skärm är att köpa en begagnad från någon som bygger räser med plastskärmar.
Och det sker titt som tätt!
Annars är det bilskrotar som gäller.
Låt mig gå tillbaka till det där med Audimotorn.
Det verkar som att just den biten har blivit en sanning med åren.
Men faktum är att det finns väldigt lite från Audi i en 924.
De 5-växlade lådorna som satt i vissa 924:or kom mycket riktigt från Audi.
Men motorn hade sitt ursprung i en annan del av VW-sfären.
VW själva nämligen!
Motorn i en 924 har en del släktdrag med VW´s LT31.
Men förutom själva blocket är det inte en enda intern komponent som går att byta mellan motorerna.
Ungefär som gamle gubben Porsche gjorde när han modifierade motorn från en folkvagn för att sätta i baken på sin 356:a.
Enda skillnaden är att folk inte har några problem med den operationen.
När 944:an skulle byggas hade varken Audi eller VW längre något med projektet att göra (förutom att Audi byggde bilarna, förstås), så 2,5l-spisen som sitter i 944 är en helt och hållet Porscheutvecklad motor.
Samma sak gäller med i princip allt annat som ser ut att vara taget direkt från en Golf eller en Jetta.
Det ser likadant ut, men skiljer sig i allt väsentligt.
Ett dörrhandtag till en 924 ser exakt likadant ut som till en Golf på utsidan, men hålen i dörren är olika och handtaget passar således inte.
Samma sak med ljusknappen.
Ser ut som en Golfknapp, men Golfen hade aldrig popup-lyktor och knappen kan således inte användas i en Porsche utan att blanda in McGyver.
Det förekommer dock att VW-delar modifieras för att passa.
Men den typen av aktiviteter hamnar i kategorin dumsnål.
Här kommer vi in på en annan intressant aspekt av Porscheägande.
Nämligen kostnaderna.
På en 911 är de potentiellt astronomiska men då knappt en enda 911 rullar mer än upp och ner på trailern när bilen byter ägare, så borde reservdelsposten vara minimal för en genomsnittlig nybliven 911-ägare.
På en frontmotorPorsche får man däremot räkna med att saker och ting går sönder.
Men framförallt att saker redan har gått sönder.
Saker som den förra ägaren antingen har lärt sig att leva med eller lagat med tejp.
Oftast blir man positivt överraskad när man inser att reservdelarna inte är så farligt dyra trots märket.
Det vanligaste som folk verkar vänja sig vid eller laga med tejp är inredningsdetaljer.
Dessa delar finns till 99% nyproducerade och kostar mindre än frakten.
Några undantag finns givetvis.
Du vill t.ex. inte köpa en ny AC-kompressor.
Men det gäller ju även alla andra bilar från 70- och 80-talet.
Många slitdelar finns faktiskt på Biltema.
All el kommer från Bosch och det innebär att det generellt finns åtminstone ett par andra bilmodeller som har ungefär samma elsystem.
Om man väljer att köpa en bil med turbo och tänker börja trimma finns det dock ingen övre gräns.
Det går att vrida ur många hundra pigga hästar om man börjar ströslla pengar över sitt projekt och vet vart strösllet fastnar bäst.
Den enda nageln i ögat är att vi som uppskattar dessa bilar för vad dom är, och som vill laga dom med riktiga reservdelar och inte med tejp och smältlim, är att en hel del reservdelar inte längre går att få tag på.
Hur gärna man än vill och hur långt ut på Internet man än letar sig så kvarstår faktum.
Vi är inte tillräckligt många som bryr oss för att hålla reservdelsfabrikerna sysselsatta.
Porsche Classics gick för några år sedan ut och lovade att lagerhålla alla reservdelar som behövs för att hålla de klassiska modellerna rullande.
Behöver jag påpeka att 924:an inte omfattades av det löftet?
Är det tacken för att 924:an räddade skinnet på er för 40 år sedan?!
"Den har gjort sitt jobb och nu vill vi inte kännas vid den".
Något i den stilen.
Det mesta som är gjort av gummi och som är modellspecifikt för Porsche 924 slutade tillverkas för några år sedan.
Så det som finns är det som ligger på hyllorna hos våra återförsäljare.
Underlägg till backspeglar är ett irriterande exempel för den som precis lackat sin 924.
Packbox till ingående axeln på växellådan till 931 är ett annat (lite mer handikappande) exempel.
När det gäller packboxen finns ett alternativ från Hyundai (av alla bilmärken) som sitter som en smäck för ca 109kr på din lokala sushikrog.
Men hos Porsche existerar den bara i skrift på en lista.
Den går att beställa.
Men den finns inte.
I skrivandets stund pågår en namninsamling på nätet för att förmå Porsche att återuppta produktionen av de vitala delar som vi Porschefantaster suktar efter.
För vi använder ju faktiskt våra bilar och vill kunna laga dem när de går sönder!
I takt med att bilarna blir äldre blir ju behovet större.
Det skrotas inte så många Porschar som väl är.
Men det innebär ju att den källan till reservdelar ofta bara är en torr flodfåra med några besvikna gamar som cirkulerar i högervarv med fyrpunktsbälte.
Vilka är vi då?
Vi som kör 4-cylindrig Porsche med motorn fram.
Kort sagt är vi entusiaster.
Av olika slag, förvisso.
Men entusiasmen går inte att ta miste på.
På 944sverige.se träffas vi och  knyter kontakter, delar med oss av mektips och planerar för nästa säsong eller beklagar oss över den nuvarande säsongens motorras,spruckna vindrutor och annat som hör till.
Många är raceputtar som trimmar och banpreppar sina bilar på vintern och kör skiten ur dom på sommaren.
Vi har bl.a. en Time Atack-vinnare i form av en 944 GTR (Revline Racing) att dregla över bland byggtrådarna på forumet.
I andra trådar hittar vi välputsade nyrenoverade pärlor som bara väntar på att få köras sönder och lagas igen.
Och när det går sönder så tenderar vi att laga själva.
Det är ett resultat av att våra bilar inte är värda så mycket på marknaden.
Att lägga halva bilens marknadsvärde på att byta kamrem känns lite bakvänt.
Det innebär att det finns en hel del bilar till salu som blivit stående med anledning av ett för saftigt kostnadsförslag från Porsche Center.
Så det går att göra riktiga klipp för den som vågar meka själv.
Det är inte så ovanligt att bilar som ska hämtas på trailer går att laga på plats med ett gem och en skruvmejsel.
Så tipset är att hålla dig ifrån dessa bilar om du är en sådan som gillar att dricka ljummet bilverkstadskaffe medan andra mekar med din bil.
Flera av oss kör Porsche året runt.
Vi kör gammalt mög till återvinningen i våra bilar.
Vi smackar på isdäck och gröper ur djupa fåror i sjöisarna i böljande sladdar med is och snö sprutande bakom oss på vintrarna.
Vi packar in R-däcken i skuffen och roadtripar ner till Ringen och provar lyckan.
Vi tvättar och putsar runt våra racedekaler och ställer ogenerat ut våra bruksbilar på de "finare" träffarna utan att skämmas det minsta.
Vi lagar, renoverar, gasar, plågar och älskar våra bilar.
Trots att våra bilar inte betraktas som "riktiga" av vissa.
Det skiter vi ganska mycket i.
För oss är dom nämligen riktiga i allra högsta grad.
Och även om vi är många som gärna skulle vilja ha en 911.
Så vill vi ha en 911 också.
Inte istället.
Om du fortfarande tillhör den skaran som inte tycker att en 924/944 är en "riktig" Porsche har jag bara en fråga: Har du kört en?
Du anar inte vad du har missat!

(Text tagen från Hiatus)

söndag 9 oktober 2016

Pinsamma frågor

HAFT SAMLAG MED MER ÄN 10 ST? Inte än ;)

TAGIT SMÄRTSTILLANDE? Typ som Alvedon eller??

BRUTIT ETT BEN? Nej som tur är inte :)

HAFT SEX UTOMHUS? Ja det har jag hehe..

BITIT NÅGON I TÅN? Euw nej..

GJORT ETT SUGMÄRKE PÅ NÅGON? Tror inte det, men jag har ju fått sugmärken.

ÄLSKAT NÅGON SÅ DU GRÅTIT? Nej det har jag inte.

ÄTIT PAPPER? Haha nej, vad är det för konstigt diet jag har missat?

KYSST EN 30-ÅRING? Haha ja såklart.

HAFT SEX MED NÅGON DU KNAPPT KÄNNER? Man vet inte vad dom döljer för en,i sina mörka ögon ;)

TATUERAT DIG? Nope.

PIERCAT DIG? Ja, i öronen.

BITIT DIG SJÄLV I HANDEN? Inte vad jag vet, konstig sak att göra?

PUSSAT EN GRODA? Usch nää, dom är så slämmiga.

HÅNGLAT MED NÅGON AV SAMMA KÖN? Skulle inte tro det,då skulle man fått killbaciller!

HÅNGLAT MED NÅGON ANNANS KILLE/TJEJ? Har nog hänt ja )

SVIKIT EN VÄN? Inte vad jag kan minnas, hoppas verkligen inte jag har gjort det och jag inte bara förnekar något nu hehe..

TESTAT DROGER? Nope!

TAGIT NÅGON FORM AV MORFIN? Nope.

ÄTIT ANTIDEPRESSIVA MEDEL? Testat några månader,var inget för mig.

VARIT OTROGEN? Ja..

SLAGIT NÅGON DU ÄLSKAR? Nej jag slåss inte. Människor som slåss kan inte använda sina ord vilket gör dom till osmarta människor.

HAFT MAGINFLUENSA? Ja tvvärr, det kan vara det värsta som finns! :(

LYSSNAT PÅ HÅKAN HELLSTRÖM? Jag har aldrig satt på hans musik själv men jag har ju hört hans låtar någon gång lixom. Är jag den enda som inte fattar grejen?

GJORT EN SLÖJDLÄRARE ARG? Säkert!

ETT ROLIGT SKÄMT PÅ G? Ja men alla mina skämt är så opassande haha..

KÖPT KYCKLING FÖR VECKOPENGEN? Nej.

HITTAT PENGAR? OCH VAD GJORDE DU MED DOM? Väntade tills ägaren kom & letade efter sin handväska hon hade glömt på taket på sin bil när hon hade kört iväg..låg plånbok,smink,kondomer över hela vägen )

BLIVIT OMSKUREN? Så desperat är jag inte efter att gå ner i vikt )

TRÄFFAT NÅGON FRÅN INTERNET? Ja det är så jag har lärt känna dom flesta jag känner hehe.

VAD TÄNDER DU PÅ? Money money money!

HUR LÅNGT ÄR DU BEREDD ATT GÅ PÅ FÖRSTA DATEN? All the way och lite längre än så. Haha nej men lite så, jag tycker det är så fjantigt med folk som säger att man ”måste” känna en person innan eller att man ska vänta ett x antal dejter. Är man sugen och vill, GO FOR IT! Gäller tjejer och killar. Sen är det helt OK att gå ut på dejt endast för att ligga, är man ärlig med sig själv om det och personen man träffar så är det ju bara härligt.

HUR SKUM ÄR DU? Skummare än tomteskum i bubbelbadkar drickandes skumpa.

VAD TYCKER DU OM SJÄLSFRÄNDER? Jag trodde inte på det förut, men nu vill jag verkligen tro att det finns en själsfrände. Eller jag hoppas att det finns en för alla. Typ som Lilly and Marshall i how I met your mother, haha.

ÄR DET RÄTT ATT FLIRTA NÄR MAN HAR POJK-/FLICKVÄN? Eh nej! Hade jag kommit på min tjej ”flirta” med en annan kille hade jag blivit tokig. Sen kan man såklart vara trevlig och prata med andra i det motsatta könet trots man har en partner, men flirta är ett big NO NO!

NÄR GRÄT DU SIST? När dom inte hittade Nemo..eller jag vet inte )

SILVER ELLER GULD? Just nu silver faktiskt, annars har jag alltid gillat guld. Men vad är det för pinsamt med den frågan föresten..?

DIAMANTER ELLER PÄRLOR? Diamanter!

SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG? Soluppgång, då vet man att man har en helt ny dag framför sig och det ger hopp.

VAD ÄR DET MEST ROMANTISKA DU VET? När den andra byter däck på mina bilar..då du..Grrrr :)

VAD ÄR DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET? Utstrålningen, jag fokuserar inte på detaljer som ögon, hår eller något sånt utan vilken energi personen ger ifrån sig.

VILKET ÄR DET BÄSTA RÅD DU NÅGONSIN FÅTT? Stressa inte upp dig över saker du inte kan påverka.

lördag 8 oktober 2016

Veckans retro

Lunarstorm, på den egna sajten skrivet LunarStorm, var en svensk kommersiell webbcommunity som grundades av entreprenören Rickard Eriksson, och drevs av företaget LunarWorks Holding AB, sedermera Lunar Group, Wyatt Media Group och till sist Nyheter24-gruppen.
Lunarstorm var Sveriges största webbcommunity och en av landets mest besökta webbplatser.
Lunarstorm har haft 1,2 miljoner medlemmar och hade i mars 2008 en halv miljon unika besökare per vecka.
Användarna var till största delen ungdomar, och användarnas medelålder var 18,3 år.
Användningen var snarare att kommunicera med vänner ur verkliga livet än att hitta nya.

Lunarstorm lanserades även i Storbritannien under 2006, men då denna språkversion inte lyckades locka tillräckligt många användare lades den ned i juni 2007.

Hela Lunarstorm lades ner den 8 augusti 2010, och ersattes av webbmötesplatsen LS8 (LunarStorm 8) som sedan hösten 2011 är stängd på obestämd tid.

Starten och nytt namn
År 1996 skapade Rickard Eriksson Nordens första digitala webbmötesplats.
Den fick namnet Stajl Plejs Community.

Den 1 januari 2000 övertogs driften av Stajl Plejs av det nyskapade bolaget Lunarworks och dagen innan bytte webbplatsen namn till Lunarstorm, efter Rickard Erikssons flickväns användarnamn på Stajl Plejs.

Finansiering
År 2001 hade LunarStorm över 600 000 medlemmar men inga intäkter.
Till en början finansierades Lunarstorm främst av så kallade banners och andra reklamkampanjer.
Detta kom sedan att utvecklas till att i högre grad omfatta betal-SMS och affärssamarbeten.
Ett tidigt exempel är Lunarstorms eget kontantkort "Vrål". Under 2002 lanserades "Kolla" med vilket Lunarstorm kunde användas via mobiltelefonen.
Samma år kom Lunarstorm Pro med vilken medlemmarna kunde få tillgång till vissa specialtjänster.
Lunarstorm Pro ändrade helt förutsättningarna för Lunarstorms framtid då genomslagskraften och den ekonomiska vinsten gav mycket goda resultat.

En tidig affärspartner var OLW som sponsrade tjänsten "RajRaj", ett slags festrelaterat fotoalbum.
Under åren kom och gick fler samarbetspartners i samband med lansering av nya tjänster, bland annat Arla Foods, Electronic Arts (EA Games), Loka, McDonald's, Coca-Cola, Aftonbladet, Sveriges Radio och Logitech.

Nytt utseende och uppköp
I september 2006 fick webbplatsen ett helt nytt utseende.
På den brittiska systersajten byttes utseendet några månader tidigare, i maj/juni samma år.

I februari 2007 köpte bolaget 40 procent av aktierna i Bilddagboken.
Lunarstorm lanserade samtidigt en sorts gratis "galleri" istället för betaltjänsten Kollage, detta som ett led i att matcha Bilddagbokens fria bilduppläggningsfunktioner.
I och med att Lunarstorms ägare den 4 oktober gjorde klart att de förvärvat 57 procent av språksajten Tyda så köpte de även de resterande aktierna i Bilddagboken.
LunarStorm, Bilddagboken och Tyda.se ingår numera i Wyatt Media Group, vars majoritetsägare är Sten Mörtstedt.

Nedgången
Den 13 december 2007 tog LunarStorm bort "Pro" från webbplatsen och gjorde allt innehåll gratis.
Man satsade istället på en ny funktion på sajten, under beteckningen "Club Lunar", där medlemmarna fick tillgång till "exklusiva erbjudanden" och "häftiga tävlingar".
På senare år kom LunarStorm att kraftigt minska i popularitet.
Ett exempel är "WZUP", som alla lunare kunde besvara varje dag (år 2004 besvarades frågan av cirka 150 000 personer per dag, och sommaren 2009 hade det sjunkit till 10 000–12 000 per dag).
Lunarstorm själva skyller på större konkurrens från andra webbplatser för ungdomar, till exempel Bilddagboken, Hamsterpaj.net och Facebook.
Ett annat exempel på minskad popularitet är att det år 2006 var ungefär 90 000–100 000 "lunare" online samtidigt.
År 2009 hade det sjunkit till endast 1500.

I juni 2010 meddelades att Lunarstorm skulle komma att läggas ner den 8 augusti samma år, och skulle komma att ersättas med den nya communityplattformen LS8.
Lunarstorm-användare som gick över till LS8 hade möjlighet att importera sin presentation, galleri och blogg från Lunarstorm.
I juni och juli 2011 tog LS8 en paus och communityt var då ej tillgängligt.
LS8 var därefter aktivt en kortare period, men är sedan hösten 2011 inaktivt i väntan på intressenter som kan driva projektet vidare.

Sedan den 2 oktober 2012 är länkarna till Lunarstorm och LS8 omriktade till Hamsterpaj.net.

Rickard Eriksson huserar ett slags museum på lunarstorm.me med historik och en FAQ.

I september, oktober och november 2015 kunde folk melja in och be om att få bli betatestare av en nystartad så kallad nostalgiversion (startad av några gamla medlemmar).