fredag 4 december 2020

Projekt Maxi del 1

För ett tag sen var jag i Stockholm & jobbade,hade tråkigt så jag kollade runt på facebook,& såg en moped i närheten..det var värt att kollas upp.
Det var en Puch Maxi,årsmodell okänd.
Så jag & en till åkte & kollade på den,& självklart köpte jag den.
Sen var det bara att lasta in den i firmabilen & ta hem den.
Gott om plats.
Här är lite bilder när jag fick hem den.





Den gick rätt ok,men inte på fullgas,plus att jag fick köpa lite saker,som bensinkran & sånt för att den skulle funka.
Den gjorde ca:40-45 km/h.
Här hade jag målat om avgasröret.



Sen dess har jag monterat ett trimavgassystem.
Jag måste juh pilla på sakerna lite,så jag tog isär cylindern & kolven,bytte packningar osv.
Här är originalkolven,vägde 61 gram.
Tänkte leka lite,så tog en annan kolv jag hade,en som nån hade gjort ett uttag på,fast på avgassidan,så det gjorde inget,men jag sågade av kolven lite,slipade innuti lite,så den startade också på 61gram,men sen landade den på mellan 59-60 gram.
Här är insuget på cylindern.
Ja,det är ingen plugg där,då mopeden är importerad & då lite trimmad.
Jag tog & slipade lite i insuget.
Avgasporten,där slipade jag litegranna också.
Så nu gör mopeden mellan 45-50km/h
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar