söndag 15 september 2019

Projekt Pete del 14

 Var hos min lokala mekaniker & bytte styrled (mitt i sommarvärmen)
Gammal mot ny.
 Där ska den sitta ),satt som berget typ.
 Besiktningen klagade på dåliga bromsskivor,så det hade jag köpt,tror nog det behövdes bytas.
 Men,hade inga nya bromsbelägg,då jag trodde det var bara skivorna som var dåliga,men beläggen var tokslut också..Så det fick beställas.
 Så nu äntligen fick jag beläggen (väntade i 3 veckor på att få nya bultar till bromsoken,men var slut hos leverantören,så jag fick nog & tog bort dom på beställningen.
Men den ena glidbulten satt skitfast,rostat fast,höll på att dra sönder skruvstädet!
Fick ta med kofot & dra som galet för det skulle släppas!
 Fick slipa ner rosten på den.
 Skyddsgummit fick jag klippas bort,så vad ta då för nått som skydd?
Jo,krympslang.
Kanske inte det bästa (eller ens i närheten) men bättre än inget )
 Men,beläggen passade inte (notera även det kassa belägget)
Så nu får jag bråka med företaget jag beställde ifrån.
Skivan var lite dålig )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar