lördag 31 augusti 2019

Kadett mek

Under många år jag har haft den bilen,så har listerna runt bakre fönstrerna varit dåliga,det har låtit lite vinddrag i dom & nu på senare tid när bilen har stått ute har det kommit in lite vatten där..
Så kan man inte ha det.
 Så här dåliga ser gamla lister ut,var som svamp.

 Här hade jag klippt ut en bit för att ha som referens när jag sökte efter nya lister.
Var svårt att hitta passande.
Var en utlänsk sida som hade troligtvis i exakt mått av list,men dom ville ha 7$ per Fot list,plus frakt,det hade hamnat på 1500 kr ungefär för den längden jag behövde..
Så fick hitta på nått annat..
 Så ser tvärsnittet ut av listen jag behövde.
 Hittade snarlikt mått från mittenskåran till utkanten,från en butik i Örebro.
 Fick dit listen.
 Men tjockleken räckte inte till,det glappade i fönstret ändå.
 Så tog en bit ljuddämpningsmatrial på dom öppningsbara fönstrena,så nu blir det nog tätt )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar