fredag 12 april 2019

Projekt Fiddy del 1

Allt började med att jag var sugen på nått 2-hjuligt,typ moped,cross eller motorcykel att brumma runt med här på småvägarna.
Men inget hittades i rätt prisklass & område.
Sen såg jag reklam för en sida som hade lite roliga crosstillbehör för bra priser
 Så jag köpte mitt en dragkrog ställ för mopeder/crossar.
Väldigt smidig sak.
 Den var såklart tvungen att testas,så en Orion fiddy 125cc köptes in )
Den startade den kvällen jag köpte den,men nästa dag ville den inte starta,höll på i flera timmar att felsöka & rengöra förgasaren.
 Här hade jag tagit loss förgasaren.
 Så ser den ut.
 Här är flottören,den som ska täcka för bensinen så inte förgasaren får för mycket,rengjorde allt däromkring.
 Men ville inte starta,så jag tog loss insugningsröret,troligtvis var den en packning där som var dålig.
Fick mallat av & gjort en packning,sen så startade den faktiskt )

Men nu var det punka på bakhjulet,så slangar är beställda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar