fredag 19 april 2019

KG Svets och Maskin

För ett tag sen var jag ute på 2 veckors praktik,detta jobbet valdes då man skulle vara lite allt-i-allo & svetsa lite,låter roligt & omväxlande tyckte jag.
 Fick göra nya fästen för batterier på portabla trafikljus.

 Fick hjälpa till med att ta av larvband på en liten grävare.
 Sen skulle jag svetsa ihop detta snabbfästet för grävskopa.
Plåten var ungeför 10mm tjock,så det var tunga saker.
 Sen var det 2 larvfötter som var lite för slitna,så små metalbitar skulle svetsas fast innuti länkarna,på alla ställen.
 Där ser man metalbiten,vissa var lätta att få dit,vissa svåra då det fick ryckas & dra för det skulle komma i rätt läge.
 Svetsade även dit "dubb"
Höll på med det i 2 ½ dag,& krälade på marken.

 Bytte till sommardäck på lastbilen.
 Svetsade fast snabbfästet på grävskopan.


Så,jag var där i 2 veckor,allt gick väl rätt bra,med tanke på att på praktik ska man mest se på & lära sig,men dom ville tydligen ha nån som kunde allt & alla maskiner på en gång.
Så sista dagen,så visste jag inte hur det skulle bli,skulle praktiken fortsätta,ville dom anställa mig eller inte..
Inte ett ord hörde jag,dom sa inte ens hejdå eller nått när jag gick hem den dagen.
Jag fick sms av min chef på lördag som undrade om jag hade hört hur det gick,för det var dom på företaget som då skulle säga till mig.
Nope,skrev jag tillbaka,har inte hört ett ord!
Så det var bara utnyttjande av personal dom ville ha,riktigt dålig stil & uppförande hos dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar