måndag 3 juli 2017

Roadtrip

I fredags efter jobbet tänkte jag ta en liten roadtrip,till Falköping,för att..tja,varför inte )
 Först ett matstopp på Burger King,blev en vanlig Whopper,smakade sådär,inget speciellt typ.
 Vägarbete vid 3 älgar.
 Striptease stället har bytt namn till Magdans,tja,förutom på firmabilen då )

Sen hoppar vi fram till lördagen ;)
 Dollarstore brukar vara kul,så där kan man gå in )
 Stars Wars parfym?..lite udda..
 En helt vanlig kapsyl,& min MINIMALA hand!
 "Det här är er kapten som talar.
Vi har just påbörjat vår resa till sjunde himmelen.
Var god & stäng av alla elektriska apparater.
Nödutgångarna finns...ej,så håll i er för nu blir det åka av!"
 Nu fick jag äntligen sett denna Mountain Dew Game Blast med nya smaken )
Flaskan ser bättre ut än vad den smakade..var eftersmak av modelllera typ.. :/
 Åh,titta,en Volvo PV utsällning,dit får man gå )
Hade dock bara mobilen med mig.
 Volvo PV 544 -64
 Har man ont om bagage så.. :)
 Volvo PV 544 -62
 Volvo PV 544 -65
 Volvo PV 544 -60
 Volvo PV 544 -65
 Volvo PV 444 DS -53
 Många samlade här )
 Husqvarna Guldpil -59
Pratade med ägaren (eftersom farsan har en sån modell),han sa iaf att denna var en av dom få (kanske 100st) som byggdes 1959.
Han hade ägt den i ca.25 år & totalrenoverat den,även däcken var original från Trelleborg gummiverkstad )
 Superfint skick

Sen fick vi gå hem till han som startade PV-klubben för 40 år sen.
Han hade 5st PV bilar,& samlade på radioapparater )
 Volvo PV 544 -62
 Volvo PV 445 Duett -53
 Radioapparater )
Sen en trappa ner i källaren var mer saker )
 En stor & en liten Tv,med kanalväljare )
 Radio )
 Radio
 Vinylspelare,cd spelare & förstärkare
 En gammal Tv som var igång )
 En 6/12 volts gammal radio
 Inredningen i PV 445 Duetten.
 Inredningen till bilen nedan.
 Volvo PV 444 A -47
 Volvo PV 444 L -57
(näst sista årsmodellen)
 Volvo PV 544 -66


 Många bilar blev det tillslut.


 Målsträckan efter nått rally dom hade haft.
 Överblicksbild.
Käkade en hamburgare här också )
Trandansen,med mängder av fåglar
(svårt att se på bilden)
Varan-TV - Transdans
 Zombie godis..goda med sura..alltså godiset,inte zombierna ;)
 Titta,det brinner )
 Premiär att grilla med grillkol..gick galant som den grillmästare jag är )
Åt först en vanlig hamburgare,& sen en dubbelburgare ..Mums )
 Åh,titta..whiskey..kände mig lite bortskämd,men det är inte mer än rätt :P
 On the road again..på söndag eftermiddag..
 Lite trött efter en lång roadtrip..typ ;)
 På vägen hem blev det Mcdonalds,en Tasty bacon meny )
Blev en del smarriga burgare denna helgen )

Fick jag köpt nått kul?
 En ny däcktrycksmätare,då biltemas slutade funka.
 En energidryck,nu var jag väl i mitt Esse redan..men men )
 Nya skor )
 En star wars parfym (ej samma som tidigare)
 En 3d-tavla
(syns dåligt på bild)
Fick en lapp nerstucken i min jacka :) <3

1 kommentar: