torsdag 1 oktober 2015

Oajajaj...

Igår när jag tog mopeden till jobbet,så när jag var nästan framme började det låta dåligt vid motorn & den tappade all ork..
Suck & stön..det var topplockspackningen som hade gått sönder..så jag fick leda mopeden den sista vägen,så jag kom lite försenad..
Aja,tänkte jag,det byter jag snabbt & lätt på lunchen,då jag hade med mig två styckna sånna packningar i reserv )
Men den hylsan jag hade,var för kort,så jag nådde inte ner till muttrarna..så jag fick låna en bil för att åka till närmsta verkstad för att låna en längre hylsa..sen tog jag isär allt & bytte packningen..kände att det var komp i motorn som det skulle vara..
Så när jag slutade för dagen (rätt tidigt också,skönt) så kickade jag som vanligt,så tjoffade det från motorn & den var orkeslös igen!..suck.
Bara ta isär allt igen & byta till den sista packningen,& rensa ordentligt från den gamla packningen,& dra åt bultarna hårt & jämt..
Sådär ja..nu kom jag iaf 50 meter innan det tjoffade igen!!
Tänkte att nu skiter jag i packningen,bara så jag kommer hem,så jag skruvade isär allt igen..& skulle skruva åt alla muttrar..då såg jag felet..ena pinnbulten (lång gängad stång) snurrade runt i motorblocket..så där var gängorna kassa..därför det inte gick att skruva åt så hårt att det blev tätt...
Så inget att göra än att ta en promenad hem..på en mil!..tog mig 2 timmar att leda hem mopeden..(enligt uträkningar förbrukande jag ca:1500 kalorier..som en pizza alltså..)
Gissa om jag var helt slut & med skoskav större än vad mina fötter är )
Så nu får jag skaffa större pinnbult,& gänga om i hålet..men dom hinner jag inte få innan min tid är över på det jobbet ändå..så jag tänkte att då kan jag lika gärna säga upp försäkringen..eftersom jag bara har haft den försäkrad i 2 ½ vecka,så kostar den mindre än 50kr..& då skickar dom inte ut nån faktura..så jag slipper betala för det ..tjoohoo )

2 kommentarer:

  1. Usch inget skoj när det krånglar så. Hoppas din dag idag är bättre. Kram

    SvaraRadera
  2. Usch inget skoj när det krånglar så. Hoppas din dag idag är bättre. Kram

    SvaraRadera