torsdag 27 november 2014

Dagbok

2009 26 Juni [17:52]

Var hos Klas i helgen,åskan hade slått ner & förstört deras nät-agg,modem & den nya skärmen,så jag fick åka dig & kolla upp det,dom köpte nya saker på måndagen, även trådlöst internet nu.

Såg ett dator chassi i diket i skogen, sett det i säkert nått år nu, men det har varit för mycket vatten i diket för att kolla på en sak, men nu gick det, där stod en xp home kod, som jag skrev av, laddade ner den versionen, & testade koden, funkade fint.
Så nu har man en till äkta kod som fungerar.

Igår var jag på en arbetsintervju på Samhall, som symaskinreparatör bland annat, man får nog göra & fixa allt där.
Idag ringde dom & sa att dom ville ha mig där efter semestern, i Augusti, först som praktik i 4 månader då, men men, kan bli kul.

Mantan kommer snart igång nu, på onsdag rättare sagt, försäkringen börjar gälla då & bilen blir påställd då, sen ska Kadetten ställas av på tisdagen.

Efter att jag sålt Mutant mono steget, plus hög ersättning, så hade man lite pengar över nu, efter alla räkningar har jag kvar 7 500:-, sen kommer visserligen försäkring på Mantan, kvartal då, kanske en tusing, plus skatten kanske 1200-1300:- fast skatten på Kadetten som jag betalade in förra månaden kommer jag få tillbaka, så jag kommer nog ha lite pengar kvar att betala till farsan med.

Imorrn blir det en heldag ute, det är Hedekas Veteran Rally, Ewa ska dit med Buicken & Fiaten, jag ska dit tidigt till Munkedal & åka med föräldrarna, ta massa kort, snacka strunt, sen efter ett par timmar när dom då kommer tillbaka, hålla på med Mantan lite, sätta in högtalare i nya distanser jag sågat & målat.

Koppla in 4-kanals slutsteget som är i Kadetten nu, lite sånt pyssel så det är färdigt på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar