söndag 16 februari 2014

Projekt Buggy del 1

Japp,855an får heta Buggy,så det här är det lilla jag har gjort med den,än så länge )
 För att få in 5.25" högtalare i dörrarna behövs adaptrar..o då dom är orimligt dyra,så fick jag bygga egna.
 Efter lite mätande & sågande så fick jag ut 4 bitar,som ska sitta såhär.
 Fick fräsa ner lite också.tog vinkelslipen & lammellskiva..gissa om det dammade? )
 Målade dom svarta,på framsidan blev det 2 lager färg.
 Såhär blev dom i bilen,diskanten satte jag fast där bredvid.
Det är fel galler,men dessa bygger ut mindre än dom riktiga..ändå är det riktigt tajt till instrumentpanelen där...
Där ser ni på nederkanten varför jag fick fräsa bort lite.


Sen nästa del var att få dit öppet luftfilter,vilket inte var så lätt,då luftmängdmätaren satt fast i locket på luftburken,& fanns inget bra att få fast filtret på..
 Så en bit aluminium rör i rätt storlek inhandlades,lite mätning & kapning & lite annat så blev det så här sen.
 Där sitter nu luftmängdmätaren
Så med denna kunde jag få dit ett öppet filter,så nu går bilen som den ska,låter riktigt bra när man gasar,& drog nästan en deciliter mindre bensin per mil (har kört en hel tank nu med öppet filter)
So all good in the hood...under the hood...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar