måndag 21 januari 2013

Dexter service

Sen jag köpte Dexter,den 12-10-10 hade den rullat 22 600 mil.
Igår gjorde jag oljebyte på den,då hade den rullat 23 150 mil,så det blir ca:180 mil i månaden..
Eftersom jag fortfarande har glömt köpa oljefilteravdragare för större filter,(jag har bara den mindre versionen för opel & vw typ) så fick jag improvisera lite,fick ta ett dragband & vira runt så det blev dragspänning så löste det sig )
Skönt att det är gjort,vem vet när det var gjort sist..men det tråkiga med oljebyten är att man märker juh inte att man har gjort nått,bilen går inte bättre just nu för det,tror att en sån sak som många hoppar över på billigare bilar..för det märks aldrig nån skillnad..

Har kopplat in extraljus också )
Fick tag på lampor billigt & köpte sen en kabelsats på Jula.
Funkade inte direkt,säkringen gick hela tiden..så fram med kopplingsschema på nätet & kolla..visade sig att den färdiga kabelkontakten till relät var fel med 2 kablar..så var bara & klippa av & sätta dit kabelskor..
Men säkringen gick ändå..hmm...
Men fick sätta dit större säkring då det satt 100w lampor i ljusen,bra ljus men kräver bättre säkring då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar