Fick en sådär roligt mail igen )
På engelska var det,men det blir alltid roligare med Google översätt tycker jag )
Hur mår du?
Mitt namn är Ekaterina.
Jag skriver detta e-post och vill bekanta sig med dig.
Du kan ignorera det om du vill så.
Jag letar efter en meningsfull och ärlig relation.
Jag har varit tänker en hel del innan det här steget.
Jag tror att det kan vara mirakel i en människas liv.
Och möjligen jag kommer ha tur att hitta en bra person genom Internet.
Jag gillar att öva sport och leva ett hälsosamt liv.
Jag har inte barn.
Så jag söker efter en godhjärtad och smart person, en man trött på ensamheten som tar livet på allvar.
Inte skriva till mig snälla om du vill bara spela spel.
Jag är avslutande mitt budskap, hoppas jag inte bry dig.
Ekaterina
tisdag 14 mars 2017
måndag 13 mars 2017
söndag 12 mars 2017
Projekt Yamaha DT50MX del 4
Som sagt har jag köpt en del delar..(fler är visserligen på väg..men ändå)
Så här kommer några bilder på delarna )
En tändplatta,så jag kan byta ut FS1ans tändplatta på den första motorn jag köpte.
Kickaxel till den första motorn..den kickaxeln var anledningen till att jag köpte mig en motor till..håhåjaja )
Packningssats,kedja & en backspegel )
Original 40mm kolv, 5 kolvringar & en 43mm 60cc kolv
Glödlampor,kedjesträckare & en baklampa.
Kopplingstryckpinne, original 10kuggs drev,13 kuggs drev,mutter till svänghjulet,special pinnbultar med M8 i ena änden & vanlig M6 storlek i resten,dom var till den nya motorn, & en del av en automatisk kedjesträckare,tänkte limma fast den glidblocket på svingen för att slippa nötning,(det blir så när bakdelen höjs upp,då kommer kedjan i fel vinkel)
Vänster handtag med kopplingshandtag & el-knappar,höger handtag med handbromshandtag & el-knappar,en gasrulle,ett kopplingskitt,luftbälg till förgasaren & luftboxen & en komplett bultsats till en motor.
En mindre packningssats,luftfilter & vanliga M6 pinnbultar.
Sadelklädsel & 2st backspeglar.
Handtag & kåpor som ska vara framför handtagen.
Baksving.
Handbromshandtag,gasvajer & kopplingsvajer.
CDI box,tändspole & glödlampor.
Låsbart tanklock,2st små kulor som ska vara till kopplingstryckpinnen innuti motorn,2st låsringar till framdrevet & fjädersats till kopplingen.
Högkomp topplock för original 40cc storlek )
Blankt & fint )
Komplett Jamarcol trim avgasrör med ljuddämpare.
Framfälg med broms & bromsvajer.
Tillverkade ett vertyg för att kunna dra åt avgasröret på cylindern utan att tappa greppet med polygrip.
En trasig skruvmejsel & ett handtag till ett mini-skruvstäd & lite svets så funkar det galant ) blir bra hävstångseffekt att dra åt ordentligt )
Högkomptopplocket & ett original.
På originalet var det 9mm från kant till kant.
På högkompstopplocket var det 10mm kant till kant..dvs mindre utrymme i mitten,det ger mer komp & mopeden blir lite starkare ;)
lördag 11 mars 2017
Veckans retro
Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) är en backtävling för bilar och MC.
Den första tävlingen uppför berget Pikes Peak i Colorado, USA, avgjordes 1916.
Banan startar på 2862 meters höjd och har sin målgång på 4301 meters höjd.
Längden är cirka två mil.
Totalt finns det 156 kurvor, flertalet med ett stup rakt ner.
Banan är asfalterad, men har tidigare körts i blandad terräng, i både grus, sand och asfalt.
2011 var det sista året tävlingen kördes i blandad terräng.
Rekordet på sträckan har den franska rallyföraren Sébastien Loeb från 2013 på tiden 8.13,878 minuter.
Han hade då slagit det tidigare rekordet med en och en halv minut.
Detta gjorde han i en specialbyggd Peugeot 208.
Den första tävlingen uppför berget Pikes Peak i Colorado, USA, avgjordes 1916.
Banan startar på 2862 meters höjd och har sin målgång på 4301 meters höjd.
Längden är cirka två mil.
Totalt finns det 156 kurvor, flertalet med ett stup rakt ner.
Banan är asfalterad, men har tidigare körts i blandad terräng, i både grus, sand och asfalt.
2011 var det sista året tävlingen kördes i blandad terräng.
Rekordet på sträckan har den franska rallyföraren Sébastien Loeb från 2013 på tiden 8.13,878 minuter.
Han hade då slagit det tidigare rekordet med en och en halv minut.
Detta gjorde han i en specialbyggd Peugeot 208.
History From 1987 As Ari Vatanen Tackles Pikes Peak In A Group B Peugeot 206 T16 Turbo
Sebastien Loebs Record.
2016 Pikes Peak Documentary
fredag 10 mars 2017
torsdag 9 mars 2017
Besökare
Yes,över 75 000 visningar här på bloggen. )
Otroligt kul varje gång,& snabbt med,hänger knappt med i svängarna här )
Clone Troopers vs Droidekas lego Star Wars 75 000 Set
75000 - Siren
onsdag 8 mars 2017
Snö
Har ni också fått massa snö hos er?
Här kom det ordentligt i helgen.
Och tydligen var det ingen som plogade vägen här på måndagsnatten.
Så bilen tvärstannade i snöhögarna som hade blåst till.
Där satt den bra fast.
Så inget jobb för mig då )
Bara vända & gå hem & krypa ner i sängen igen )
Bonden fick dra loss mig med traktorn sen när jag fick tag i han..även traktor hade lite besvär & spann innan jag kom loss.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)