Hej kära Peter!
Jag kan ringa dig det? :)
Jag hoppas att du inte har något emot.
Jag tycker om att läsa dina brev.
Dina ord ger mig positiv energi.
Mitt humör förbättrades.
Och det är inte bara jag märker.
Mina kolleger märkte också förändringen i mig.
Men jag har inte berättat för någon om sin bekantskap med dig.
Men jag tror att jag inte länge kunde hålla det hemligt :)
Du pratar med någon om att bekanta sig med mig?
Idag är jag lite trött på jobbet.
Vi har haft en hel del kunder.
Jag arbetar från 8:00 till 17:00.
Men ibland måste jag stanna längre i arbetslivet.
Lördag och söndag - de lediga dagar.
Jag har en lunchrast.
Varje år tar jag en semester under en period av 28 dagar.
Ikväll i Penza bra väder.
Så jag bestämde mig för att ta en promenad i parken.
Parken har gått en hel del människor: vuxna och barn och farföräldrar.
De alla beter sig annorlunda.
Ibland finner jag det mycket intressant att titta på dem, deras beteende.
Gå lite, jag gick hem.
Hus min huvudsakliga underhållning - en TV.
Jag gillar att titta komediserie.
Jag älskar att skratta och humor.
I Ryssland finns det en fras: "Skratt förlänger livet".
Och jag håller helt med detta uttalande.
Det var min dag idag.
Hur fick du spendera din dag i dag ??
Nu har jag att avsluta brevet.
Jag ser fram emot när jag kan läsa din nya brev.
Faktum är att i sådana stunder, jag ler och bli lyckligare.
din Tanya
PS: Jag vill verkligen höra din röst. Du kan skriva ditt telefonnummer?
Och jag ska försöka ringa dig.
Super Nintendo Entertainment System (Super NES, Super Nintendo eller SNES, i Japan Super Famicom) är en spelkonsol tillverkad av Nintendo.
Den är uppföljaren till Nintendos tidigare succé NES (i Japan Famicom).
Historia
Efter Segas framgång med sin 16-bitars Mega Drive tvingades Nintendo att lansera någonting nytt.
Uppgiften att konstruera den nya konsolen fick Masayuki Uemura.
Super Famicon släpptes 21 november 1990 i Japan, konsolen blev en omedelbar succé och Nintendo hade problem med att möta den stora efterfrågan, vissa affärer anordnade lotterier om vilka som skulle få köpa konsolerna.
Super Famicom såldes utan medföljande spel medan Super Nintendo som släpptes i USA och delar av Europa 1991 levererades tillsammans med Super Mario World.
SNES släpptes i Sverige den 4 juni 1992.
Nintendo of America slutade producera maskinen 1999, ungefär två år efter att spelet Kirby's Dream Land 3 släpptes den 27 november 1997.
I Japan blev den sista speltiteln som släpptes Metal Slader Glory Director's Cut den 1 december år 2000, och produktionen av Super Famicom-spelmaskinerna upphörde i september 2003.
2005 meddelade Nintendo att SNES-titlar skulle bli nedladdningsbara till Wiis Virtual Console-service.
2007 meddelade Nintendo att man inte längre kommer reparera Famicom- och Super Famicom-maskiner på grund av brist på nödvändiga delar.
Tekniska specifikationer
Super Nintendos uppbyggnad var ovanlig för denna tid.
Den var byggd på kraftfulla kretsar som utförde specifika uppgifter, som ljud och grafikprocessering.
Denna uppbyggnad är vanlig i dagens tv-spelshårdvara, men var då helt nytt för spelutvecklarna.
Super Nintendos uppbyggnad gjorde att spelen i början var av lägre kvalitet än senare, då utvecklarna använde tekniken fullt ut.
Konsolen var till exempel den första som använde akustikeffekter i tv-spelsljud.
Processor
Processor: Ricoh 5A22 16-bitars processor som arbetar med 3,54 MHz, med 128 kB RAM-minne
Ljud
Super NES har ett avancerat ljudsystem som kan skapa ljud liknande en wavetable-synt
Ljudkontrollerkrets: 8-bitars Sony SPC700 som arbetar med 4,1 MHz, med 64 kB RAM-minne
Huvudljudkrets: 8-kanals Sony S-DSP med hårdvarudekomprimering ADPCM
Minnets cykeltid: 279 minuter
Lågpassfilter för förbättrad kvalitet av lågfrekventa (bas-) toner
Kassettstorlek: 2 till 64 MB
Ljudminne: 64 kB
Ljudkanaler: 8, använder komprimerade wave-samplingar
Pulskodsmodulering: 16-bitars ADPCM
Video
Bildhanteringsenhet: 16-bitars
Palettstorlek: 32 768 färger
Maximalt antal färger på skärmen: 256
Textur- och map-minne: 64 kB
Upplösning: från 256×224 pixlar till och med 512×448 pixlar.
De flesta spelen använde 256x224 pixlar eftersom huvudprocessorn inte kunde hantera högre upplösningar i maximal hastighet; de högre upplösningarna användes främst till mindre processorkrävande spel och för att visa menyer i spelen, textboxar och högupplösta bilder.
Maximalt antal spritear samtidigt på skärmen: 128 (32 per linje)
Maximalt antal sprite-pixlar per scanline: 256.
Videosignal: Kompositvideo, RF, RGB och S-Video
Nätaggregat
Transformatorinmatning: 230 V AC, 50 Hz
Transformatorutmatning: 9,8 V AC, 1,3 A (12,74 watt)
Handkontroll
Svarstid: 16 millisekunder
Två sjupins handkontrollsportar på framsidan av maskinen.