Flosstradedamus feat Travis Porter - Drop Top
onsdag 23 juli 2014
tisdag 22 juli 2014
Dagbok
2009 08 Maj [07:17]
Gick bra hos tandläkaren igår,ny
krona på en tand,men det kostade mer än vad jag trodde,2900:-
I förrgår kom grannen i kontakt med
mig & ville ha tips om bilstereo,få se när det blir av.
Igår var en sådär dag,efter
tandläkaren när jag kom hem så körde jag in bilen i garaget,men
glömde garagekortet i bilen,fik vänta i regnet & blåsten
totalt 2 timmar på att nån skulle in i garaget,men till slut gick
det & jag kunde hämta kortet från bilen.
Fick även moderkortet jag köpte,men
det var kasst,mint 7 kondensatorer var kassa & moderkortet gick
ej igång,så nu får man strula med försäljaren om det.
Imorgon ska morsan ha kalas,dom flesta
kommer då.
Då är det mätning på Trademanns,få
se om man har tid att kika förbi där.
Fick en tid till AMS,där Silvia,Anneli
& Eva Sund ska ha möte.
måndag 21 juli 2014
söndag 20 juli 2014
lördag 19 juli 2014
Veckans retro
Yamaha DT50MX tillverkades mellan 1978 och 1995.
1983 kom den till Sverige.
Från början var toppfarten för hög för att mopeden skulle få köras i Sverige.
Hastigheten sänktes på flera sätt.
1989 uppdaterades DT50MX med bland annat nytt bromssystem och elsystem.
Den var tillsammans med Honda MT5 Sveriges vanligaste moped under 1990-talet.
I Sverige tillverkades den i färgerna svart/röd, vit/röd, blå/gul (1983-1995) samt vit/rosa och svart/lila (1992-1995).
DT som den kallas, är fortfarande mycket populär i Sverige.
De vanligaste färgerna är röd ram, röd sadel och resten svart, men de finns i flera andra färger.
DT är en ganska trimvänlig moped, så många har valt att trimma sina exemplar.
Detta kan göras på flera olika sätt, som ofta kombineras för att nå en önskad toppfart.
De vanligaste trimmen är en större cylinder, vilket kan vara allt från en 50cc med 5½ hk till de maffiga 70cc-cylindrarna.
Det finns även större drev och större förgasare.
Även avgasrör med högre effekt finns att köpa.
1983 kom den till Sverige.
Från början var toppfarten för hög för att mopeden skulle få köras i Sverige.
Hastigheten sänktes på flera sätt.
1989 uppdaterades DT50MX med bland annat nytt bromssystem och elsystem.
Den var tillsammans med Honda MT5 Sveriges vanligaste moped under 1990-talet.
I Sverige tillverkades den i färgerna svart/röd, vit/röd, blå/gul (1983-1995) samt vit/rosa och svart/lila (1992-1995).
DT som den kallas, är fortfarande mycket populär i Sverige.
De vanligaste färgerna är röd ram, röd sadel och resten svart, men de finns i flera andra färger.
DT är en ganska trimvänlig moped, så många har valt att trimma sina exemplar.
Detta kan göras på flera olika sätt, som ofta kombineras för att nå en önskad toppfart.
De vanligaste trimmen är en större cylinder, vilket kan vara allt från en 50cc med 5½ hk till de maffiga 70cc-cylindrarna.
Det finns även större drev och större förgasare.
Även avgasrör med högre effekt finns att köpa.
fredag 18 juli 2014
Torps Skola Färgelanda
Hade tänkt mig en tur dit igår,så jag plockar ihop alla saker & tog Oliver..gick bra en halvmil ungefär,sen började bilen gå dåligt & dö hela tiden..lyckades vända men kom inte riktigt hem innan jag fick stanna vid vägen för säkert 10de gången & kolla bensinfiltret.
Fortfarande nån skit i tanken sen sist,även om jag har pumpat ur bensinen & filtrerat.
Gick inte att blåsa genom filtret ens,så det var täppt även om man inte såg nått..så vad göra vid vägen för att koppla på nått där filtret hade suttit?
Tog en vacuum slang från motorn som fick bli bränsleslang så jag kom hem iaf..
Sen tog jag Mantan & åkte iväg.
torsdag 17 juli 2014
Ny leksak
Ni vet väl vad dom säger..männens leksaker är dyrare ;)
Titta vad fint,alla oplarna står lydigt på rad :)
Nya leksaken.
Yamaha DT 50 MX
årsmodell okänd,troligen sent 80tal eller tidigt 90 tal.
Projekt: få igång den som den ska,trimma mera ;) & leka i skogen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)