fredag 10 maj 2019

Husvagn mek

Ja,det var juh dags för husvagnsbesiktning,gick nästan bra,var bara lite dålig (läs sämre) broms på ena sidan,så den fick återbesök.
 Hade ingen aning om hur man ställde in bromsen på en husvagn eller släpkärra,så jag tog av bromstrumman..inte blev jag klokare för det...
 Trodde det var nått man skruvade på nånstanns här..
 Så jag tog loss ena bromsbandet för att se om nått var bakom där..men inget..
Det var alltså en skruv på baksidan av denna saken som bromsbanden möts av,man skruvade in den så spände man isär bromsbanden så dom kommer närmare insidan av bromstrumman.
Så när husvagnen var upplyft,så tog jag spännband på där man häktar på dragkroken,& så spände jag lite tills det bromsade hjulen,sen justerade jag bägge hjulen så dom tog rätt lika..
Hoppas den går igenom ombesiktningen nu då )

Edit:den gick igenom,trots sämre broms på andra! hjulet..när jag gör nått så gör jag det ordentligt.eller vad )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar