Kommer ni ihåg för 2 år sen,då milmätaren stannade på hastighetsmätaren?
Nu stannade den igen,så en begagnad från skroten fick köpas in.
Nu stannade den på 30 500 mil.
För att byta så får ratten loss,2 små skruvar upptill i ramen,sen är det bara & dra ut alltihopa,& koppla loss 2st kabelkontakter & hastighetsvajern.
Den gamla till vänster & den nya till höger,var några lampor som saknades så jag fick flytta över dom )
Slipade ner en tjock ståltråd,för att sätta in i borrmaskinen & in bakom hastighetsmätaren,för att kolla att mil räknaren fungerade på den nya mätaren,& det gjorde den )
Borrmaskinen kunde snurra så fort så hastighetsmätaren kom upp i 140km/h..det ni )
Slipade ner en tjock ståltråd,för att sätta in i borrmaskinen & in bakom hastighetsmätaren,för att kolla att mil räknaren fungerade på den nya mätaren,& det gjorde den )
Borrmaskinen kunde snurra så fort så hastighetsmätaren kom upp i 140km/h..det ni )
Nya mätaren på plats,som visar 32 500 mil.
Nu blev det rätt modell,så den fick klocka istället för varvräknare ( som igentligen satt i den 5-cylindriga modellerna)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar