tisdag 19 september 2017

Projekt Audi del 9

Efter att bromsarna hade skrikit litegranna,så fick jag beställa nya belägg.
Så istället för att åka till Biltema,så tänkte jag göra det bekvämt & beställa hem från nätet,från en ny för mig sida,Mekster.
Blev med frakten ändå 50:- billigare än Biltema,där det skulle ha varit över 10 mils körning också.
Men tog mer än 3-6 arbetsdagar,var nog mer som 2 veckor..men men,dom kom tillslut )
 Nytt belägg till höger & gammal till vänster..eller tvärtom..
 Kunde inte pressa tillbaka kolven i bromsoket,så fick tillverka en pressare )
Borrade hål i ett av beläggen,svetsade på en mutter,sen så tar man ett annat gammalt belägg på kolven,så skruvar man & då trycker bulten på det andra belägget & så kommer kolven in i bromsoket )
 En skvätt färg är inte fel..signalröd hette den )
 Andra sidan var inte så farligt,förutom en liten bit på ena belägget som fattades,men dom går allt att spara lite.
En skvätt färg där med,lyser så fräckt genom fälgen )

 Som om det inte var nog med det,så slutade generatorn att ladda batteriet helt plötsligt..
Laddningsregulatorn plockades ur generatorn & fick ringa runt till olika butiker som kunde tänkas ha det..
Ingen hade just den hemma med det artikel numret,men kunde beställas för upptill 800:-
Ringde till Mekonomen i Bäckefors,dom kunde få hem en sån tills nästa dag,då med lite rabatt skulle den bara kosta 208kr..Taget!,nästan skrek jag i luren )
 Numret till den jag behövde,til 90 A generator.
 Lite slitna kol.
Här kom den nya )
Funka den nu då?
Javisst..eller jag menade ne,ingen skillnad! :(
Så var bara att ringa till skroten i trollhättan & boka upp en likadan generator jag hade.
Hämtade den,slängde på det nya laddningsregulatorn,funkade inte ändå!
Skruvade tillbaka den regulatorn jag fick med den nya begagnade generatorn,då funkade den som den skulle )
Generatorn.
Fick iaf lämnat tillbaka den nya regulatorn till Bäckefors utan problem,eftersom den ändå inte funkade på två olika generatorer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar