tisdag 15 augusti 2017

Hos Gumman

i fredags,tog jag en halvdag från jobbet,sa åt dom var dom kunde sticka upp saker,sen gick jag på semester :)
Tog en sväng till Överby,för att byta ut patronen till sodastreamen.
 Blev en El Maco De Luxe på Mcdonals..så gott..mums! )
 On the road.
 Vi tog en tur till Falköping,parkerade vid Netto,hittade inget skoj där,så vi gick en bra bit till Lidl.
 Hmm..symaskiner..kan det va ett bra köp på Lidl..tänkte med garanti & tillbehör..)
 Sån cool bil stod på parkeringen )
 Ford T23 Hot Rod -87
 På lördagen skulle vi till några andra butiker,körde fel & kom in på en annan väg,"där var ett museum" sa jag,-"ska vi stanna där?" frågade K,"visst" sa jag )
Det roliga är att för ett par veckor sen frågade farsan K om hon hade sett detta museumet innan )
Hade dock bara mobilen med mig..så dom säger att en mobil tar lika bra bilder som digital/systemkamera...det gör det inte!

 Harley Davidson Backracer -31
 Puch LM -23
 Muhck M1A -51
 Rex Speedy -46
Vissa slappar på jobbet ) 
 Husqvarna M28 -51
 FN -12
 Hemmabygge Vara -15
 Matchless G3L -48
 Många spedway hojar fanns det.
 Wanderer 2.5 P.S -04
Ostbågen 

 Monark påhängsmotor -52
 Apollo Motorette -51


 Jawa -80
Godden  
 Okänd fabrikat & okänt årtal.
 Eso -61
Tralalala,facebook,facebook facebook..va sa du älskling..ja,jättefina motorcyklar..facebook facebook...
<3
 Väldigt trångt var det..hade varit lite bättre med färre hojar så man kunde se dom ordentligt..
 Var tre våningar.
 NJ Special -38
(Nilj Jakobsson var först chefsmekaniker på Husqvarna,sen tillverkade han egna motorer)
 Triumph Grand Prix -50
 Väldigt tätt..
 Monark påhängsmotor -18
 Husqvarna Lättspeedway,delar av Silverpil & Drömbåge -57


 Husqvarna -37
Svalan M13 -50 
 Harry proffessorn 20 frågor -1900-talet
Husqvarna Novolette -54 
 Puch 125TS -50
Crescent Autoped -56 
Monark M70 -48 
 Corgi MK1 Civilversion -48
Åhänomen Ahoi-125 -42 

 Puch 125TS -50
 Bra dubbat )
 "Ursäkta damen,har ni nått kaffe här?"
Äh,vad hon såg sur ut...
 130 fordon fanns det på museumet.
 En tur till Dollarstor är alltid kul )
 Titta,rosa stekpannor,är det så man ska locka fruntimmer till köket..Va,vad säger du..brukar dom vara där ändå?..jaha..
 En helt normal kortlek & min MINIMALA hand )
 Vegan choklad..brukar det vara kött i chokladen annars?
 Blev shopping på söndagen också.
Cabby 470 TL -84
 På vägen hem med husvagnen,är det inte kul när nålen på tankmätaren är under strecket..men lyckades hitta en bensinmack i tid )
 On the road again.
Titta vad fint den står här )

1 kommentar:

  1. Hörrududu! Jag letade ju efter morfars telefonnummer! Du har nog den bästa flickvännen på denna jord. Först kör dig till ett motorcykelsmuseum, följer med in och sen när vi kom hem så lagade jag mat åt dig trots att jag inte fick en rosa stekpanna! 😂

    SvaraRadera