torsdag 1 juni 2017

Projekt Donna del 1

Så,då har jag grejat lite med Diesel-Donna )
Först byttes halvljuset ut,som inte fungerade,den nådde man genom en platslucka i hjulhuset fram.
Skulle ta isär bakbromsen medan jag väntade på delar utomlands.
 Bultarna satt så fast att jag böjde vertyget !
 Ena belägget,ser faktiskt bra ut!
 Inre belägget...var skrot..själva belägget tom nog slut för länge sen..sen var det stål mot stål..
 Skivan var skrot också.
 Alldeles för smal för att vara okej skick.
 Den vänstra är skivan som satt på,blev lite röd efter att ha målat bromsoket med rostskydd färg ) skivan i mitten var den jag fick i beställningen..den observanta ser att den skivan har bara 4 hål för hjulet,medan jag har 5 hål..den högra skivan är från biltema där jag fick köpa nya som passade.
 Sedär ja ) så fint det blev )
 Kollade på andra sidan,där var beläggen rätt okej iaf..
 Skivorna var sådär,men för dåliga för att vara kvar..
På denna sidan satt bromsoksbultarna fast som bara den..så igår fick jag åka till min mekaniker som svetsade på en mutter på bulten,så man fick bra fäste att dra loss den )
Så nu är det bytt på den sidan med )
Nu är det bara frambromsar kvar som ska bytas )
Vi gjorde även en hjulinställning.
Bak såg bra ut,men fram så plogade hjulen (dvs dom pekade innåt), vad bra sa jag,om den plogar blir det en bra vinterbil :D
Ne,men med lite justering så blev det bra,så nu ska Donna inte snedslita däck mer )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar